تاریخ ایران باستان پر از جشن هایی است که همگی بر پایه دید و نگاه پیشینیان ، دارای فلسفه و جوهری وجودی اند. امروزه تنها « جشن سوری » ، معروف به « چهارشنبه سوری » و نیز « جشن سده » بر ایمان به یادگار مانده است و درباره جشن های فراموش شده ی آتش ، به «… بیشتر »
کلیدواژه ها: جشن, شب چهارشنبه سوری

موضوعات: اخبارمدرسه
   سه شنبه 22 اسفند 1396نظر دهید »
تذکر اخلاقي استاد سيد مجتبي نور مفيدي در درس خارج اصول(20/12/1396 ) اميرالمؤمنين می فرمايد: «مِنْ كَمَالِ السَّعَادَةِ السَّعْيُ فِی صَلَاحِ الْجُمْهُورِ» کمال سعادت آدمی به اين است که در راه صلاح مردم و عامه و توده های مردم تلاش و کوشش نمايد. اين نکته… بیشتر »

موضوعات: اخبارمدرسه
   دوشنبه 21 اسفند 1396نظر دهید »
«خانم دکتر عادله کشمیری» در ادامه سلسله نشست علمی با موضوع«پاسخ به شبهات پیرامون زنان» که به مناسبت هفته زن و در جمع طلاب مدرسه علمیه عالی الزهرا(س) گرگان انجام شد، با اشاره به مقام والای حضرت زهرا(س) و ضرورت شناخت سیره عملی آن حضرت بیان داشت: ایام… بیشتر »

موضوعات: اخبارمدرسه
   دوشنبه 21 اسفند 1396نظر دهید »
در دين اسلام به زن به عنوان يك انسان نگاه شده و هيچ فرقي بين زن و مرد درکمالات و حقوق انساني وجود ندارد همانطور كه مرد مي‏تواند به اوج سعادت و قرب الهي برسد، زن نيز مي‏تواند به اين اوج دست يابد و در تقوا، علم، اخلاص و ايمان كه كمال انسان است، هيچ فرقي… بیشتر »

موضوعات: اخبارمدرسه
   دوشنبه 21 اسفند 1396نظر دهید »
  «آقای دکتر حکیمی» در نشست علمی با موضوع«پاسخ به شبهات پیرامون زنان» که به مناسبت هفته زن و در جمع طلاب مدرسه علمیه عالی الزهرا(س) گرگان انجام شد، با اشاره به برخی سوالات و شبهاتی که در خصوص حقوق زنان وجود دارد  بیان داشت: اولین شبهه ای که در مورد زن… بیشتر »

موضوعات: اخبارمدرسه
   شنبه 19 اسفند 1396نظر دهید »
هدف از بعثت انبیا براساس روایت«إِنَّمَا بُعِثْتُ لِأُتَمِّمَ مَکَارِمَ الْأَخْلَاقِ» ساختن انسان است. «آیت الله سید کاظم نورمفیدی» هدف از بعثت پیامبر اسلام(ص) را«ساختن انسان» دانست و بر الگو گیری از نبی مکرم اسلام سفارش نمود. بیشتر »

موضوعات: اخبارمدرسه
   شنبه 19 اسفند 1396نظر دهید »
ديدار با مادر«شهيد يدالله ترميمي» از شهداي مدافع حرم در هفته زن و بزرگداشت مقام مادر توسط تعدادي از طلاب و كاركنان مدرسه علميه عالي الزهرا(س) گرگان بیشتر »

موضوعات: زندگینامه
   شنبه 19 اسفند 1396نظر دهید »
«آیت الله سید کاظم نورمفیدی» نماینده ولی فقیه در استان گلستان، امام جمعه شهرستان گرگان و موسس مدرسه علمیه عالی الزهرا(س) در ویژه مراسم ولادت حضرت زهرا(س) که با حضور اساتید و طلاب این مدرسه، بانوان فرهیخته، مشاوران و کارشناسان دستگاهای اجرایی استان همراه… بیشتر »
کلیدواژه ها: الگو, حقوق, زن, سيره

موضوعات: اخبارمدرسه
   شنبه 19 اسفند 1396نظر دهید »
«آیت الله سید کاظم نورمفیدی» بیان داشت: براساس آیات شریفه قرآن، عبادت شبانه گامی استوار و گفتاری پایدارتر به همراه دارد به طوری که قدم های انسان را در جهت مسئولیت های مختلف محکم می نماید. بیشتر »
کلیدواژه ها: آيه, استغفار, صابران

موضوعات: درس اخلاق
   پنجشنبه 10 اسفند 1396نظر دهید »
«حجت الاسلام سید حسین حسینی قمی» : اوج نقش زنان در قرآن در مورد«حضرت زهراست» .نه تنها«سوره کوثر» بلکه تمام قرآن در شأن حضرت فاطمه(س) است. به گزارش پایگاه خبری_ اطلاع رسانی حوزه های علمیه خواهران، «حجت الاسلام سید حسین حسینی قمی» کارشناس برنامه سمت خدا و… بیشتر »
کلیدواژه ها: احترام, ارزش, شخصيت, نقش

موضوعات: مناسبتهاي روز
   دوشنبه 7 اسفند 1396نظر دهید »
«آیت الله سید مجتبی نورمفیدی» :حضرت زهرا(س) مجمع فضایل است.کسی می تواند مسلمان تر باشد که با این فضیلت ها بهتر پیوند برقرار نماید. بیشتر »
کلیدواژه ها: جوهره آدمها, فاطمه

موضوعات: مناسبتهاي روز
   دوشنبه 7 اسفند 1396نظر دهید »
دل تا شکسته نشد، بیت المعمور نمی گردد، و این شکسته از هزار درست بیشتر ارزد بلکه به بها در نمی آید! پس از نماز و تهجد و گریه و زاری خود[1] را در حالتی دیدم که دانستم هرچه از درگاه حضرت حق بخواهم اجابت خواهد شد مانده بودم دعای دنیوی کنم یا اخروی! ناگاه… بیشتر »
کلیدواژه ها: دعا, گريه

موضوعات: نکات اخلاقی
   دوشنبه 7 اسفند 1396نظر دهید »
این چه کتابی است که هیچ عمل کوچک و بزرگی را فروگذار نکرده مگر اینکه آن را به شمار آورده است بعضی ها در معادن کار می کنند تا شاید فسیلی ، سنگی قیمتی و یا ….پیدا کنند بعضی ها در دشت و صحرا کشاورزی می کنند و تخم هویج و کاهو و سیب زمینی و پیاز و… بیشتر »
کلیدواژه ها: توشه برای آخرت, دل, دنيا

موضوعات: مناسبتهاي روز
   دوشنبه 7 اسفند 1396نظر دهید »
جستجو
اسفند 1396
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << < جاری> >>
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29