« در جمع طلاب خوابگاهی مدرسه علمیه عالی الزهرا(س) گرگان مطرح شد: خوابگاه مدرسه علمیه باید"سیر معنوی" داشته باشدنماینده ولی فقیه در استان گلستان: درس خواندن در حوزه علمیه توفیق بزرگی برای طلاب است. بهترین های عالم بشریت، در حوزه های علمیه وارد شدند و کسب علم نمودند. »

“آیت الله  سید کاظم نورمفیدی” در ادامه سلسله جلسات اخلاق هفتگی خود در جمع طلاب مدرسه علمیه عالی الزهرا(س) گرگان بر کنترل و مواظبت از زبان تاکید نمود و بیان داشت: ایمان حقیقی همچون چراغی است که در دل انسان روشن شده و موجب نورانیت و روشنایی تمامی اعضا و جوارح می شود، به طوری که این نورانیت به بیرون و اطراف نیز منتقل   خواهد شد.

  وی افزود: آیات و روایات متعددی پیرامون حقیقت ایمان وارد است، همچنین معارف دینی نیز براین مطلب اشاره دارد.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان بیشترین جلوه ایمان را در زبان دانست و ادامه داد: بیشترین عضوی که      می تواند نور ایمان را منعکس نماید"زبان” است در مقابل نیز هیچ عضوی به اندازه"زبان” مرتکب گناه            نمی شود.

آیت الله نورمفیدی با اشاره به توصیه های اخلاقی پیامبر اکرم(ص) خطاب به عبدالله ابن مسعودگفت: از جمله سفارش های نبی مکرم اسلام(ص) به ابن مسعود با استناد به آیه 56 از سوره مبارکه یس، “مواظبت و کنترل زبان” است.

وی به بیان آفات و گناهان زبان پرداخت و خاطر نشان کرد: به همان نسبت که برکات زبان و آثار سازنده آن زیاد است، آفات و گناهانى که به وسیله آن انجام مى گیرد و آثار مخرّبى که در فرد و جامعه دارد بسیار زیاد مى باشد.

امام جمعه گرگان از دیگر توصیه های پیامبر(ص) به ابن مسعود را” اصلاح باطن” دانست و اظهار نمود: به استناد آیه” یوم تبلی السرائر” معیار سنجش اعمال در آخرت؛ باطن عمل است، روایت"الاعمال بالنیات” نیز موید این مطلب می باشد.

آیت الله نورمفیدی افزود: واژه"تبلی” از بلاء هم به معنای امتحان و اختبار آمده و هم در معنای آشکار شدن بکار رفته است لذا با دقت در هر دو معنا می توان نتیجه گرفت که باطن اعمال است که در آخرت مورد سنجش قرار گرفته و هر عملی که در دنیا انجام شده در آخرت روشن خواهد شد.

وی به بیان راههای اصلاح باطن پرداخت و گفت: انسان با کوچک دانستن خود و بزرگ شمردن خدا، عبودیت و بندگی و تعبد و مراقبت از اعمال می تواند به اصلاح درون بپردازد.

 

 

 


موضوعات: زندگینامه
   شنبه 28 مهر 1397


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31