به تازگی پزشکان دریافته اند که روغن های خوراکی می تواند باعث بروز بیماری آلزایمر شود.

پژوهشگران در جدیدترین تحقیق خود دریافته اند که یک رژیم غذایی سرشار از چربی های اشباع می تواند به سرعت به غارت یک ماده شیمیایی در مغز که نقش کلیدی در محافظت از مغز در مقابل آلزایمر را دارد، بپردازد.

گفتنی است، چربی اشباع در رژیم غذایی سبب کاهش سطح بدن از مواد شیمیایی به نام آپولیپو پروتئین e می شود که در طب به نام apoe هم نامیده می شود و سبب نابود شدن سلول های مغزی می شود.

بررسی ها نشان می دهند که رژیم غذایی می تواند بر روی عملکرد مواد شیمیایی موجود در خون که سلول های مغز را تغذیه می کنند تأثیر مستقیم بگذارد.

به همین دلیل پزشکان به افراد توصیه می کنند تا حتما رژیم غذایی سالم سرشار از میوه ها و سبزیجات تازه داشته باشند و سعی کنند تا حد امکان کمتر از روغن ها و چربی های اشباع در غذای خود استفاده نمایند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران،پزشکان همچنین اطمینان خاطر می دهند که از هر زمان افراد تصمیم به تغییر رژیم غذایی خود بگیرند می توانند تا حد زیادی مانع از به وجود آمدن بیماری آلزایمر شود.


موضوعات: دانستنیها
   دوشنبه 17 تیر 13921 نظر »

می دانیدتوی مراسم عزاچراگلاب استفاده می شه؟چراگلاب می ریزندروی لباس وبدن عزادارها؟چراتوی مراسم عروسی این گلاب استفاده نمی شه؟چراوقتی شادهستیم کسی دست به گلاب نمی زنه؟

به خاطراینکه گلاب غم زداست.ترشح ئیدروفین واندروفین رادرمغزمتعادل می کنه واحساس آرامش وآسودگی به آدم می ده.شب اگرفکرای بدتوکله ات میاد،اگرهی اینوروانورمی شی نمی تونی بخوابی کافی یه پارچه سفیدبرداری وروش گلاب بریزی وبگذاری زیرسرت،تاصبح می تونی مثل یه دسته گل بخوابی.نسخه دوم هم پیشنهادمی کنیم یک لیوان برداریدویک چهارم آن راعسل بریزیددو سوم آب جوش وکمی گلاب.قبل ازخواب این شربت روصرف کنید ببینید چقدرمناسبه.


موضوعات: دانستنیها
   یکشنبه 11 تیر 13912 نظر »
جستجو
اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31