« هیچ یک از ادیان الهی، زنان را مانند دین مبین اسلام تربیت نکرده ‏اندآیت الله نورمفیدی: برخی از زنان آینده روشنی برای خانواده ‏شان رقم می‏زنند »

نماینده ولی فقیه در استان گلستان گفت: آیات و روایات بسیاری ویژگی‏ های مهمی را برای زن خوب برشمرده‏ اند که اگر زنان به اینها توجه کنند عامل پروردگار در زمین خواهند بود.

آیت‏ الله سیدکاظم نورمفیدی در سلسله نشست «اهمیت خانواده و وظایف همسران و فرزندان در اسلام» به مناسبت ماه مبارک رمضان در مسجد جامع گلشن گرگان اظهار داشت: برای زنان خوب به دلیل ارزش آنها و زنان بد به خاطر بی‏ ارزشی‏ شان نمی‏ توان قیمت تعیین کرد.

وی با بیان اینکه حضرت رضا (ع) در روایتی به نقل از حضرت علی (ع) پنج ویژگی را برای زنان خوب برشمرد، خاطرنشان کرد:صبوری، نرمخویی در برابر شوهر و همراهی شوهر را برخی از این ویژگی‏ ها بیان کرد.

نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: از نظر امام رضا (ع) زن خوب زمانی که شوهرش به حق از او ناراحت شود تا زمانی که رضایت او را کسب نکرده خواب به چشمش نمی‏ آید.

آیت‏ الله نورمفیدی، امانتداری در غیبت شوهر را پنجمین ویژگی زن خوب عنوان کرد و افزود: چنین زنی کارگزار ذات اقدس الهی در زمین است.

به گفته وی، پروردگار براساس مصلحت خانواده‏ ها و برای حفظ کانون صمیمی آنها، ویژگی‏ ها و وظایفی را برای زن و شوهر تعیین کرد.

امام جمعه گرگان تصریح کرد: همراهی زن با شوهر به معنی بنده زرخرید او نیست، بلکه باید همسر خود را شناخته، در کار او را تشویق و در مشکلات تکیه‏ گاهش باشد.

آیت‏ الله نورمفیدی با بیان اینکه برخی مردان گمان می‏ کنند حاکم مستبد خانواده هستند، تاکید کرد: چنین نگاهی خلاف دستورات دین مبین اسلام است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره ویژگی‏ های مران خوب به نقل از پیامبر گرامی اسلام (ص) اظهار داشت: بهترین شما مردان کسی است که رفتارش با خانواده و همسرش بهتر باشد و من از همه شما بهترم. نماینده ولی‏ فقیه در استان گلستان افزود: پیامبر بزرگوار اسلام (ص) در جایی دیگر فرمودند که اگر خواستگاری برای دختر شما آمد و دین و اخلاقش را پسند کردید به او زن بدهید، اگر این کار را نکنید فساد پیش می‏ آید. آیت‏ الله نورمفیدی در تبیین انسان متدین توضیح داد: انسان متدین اهل فحش، دروغ، تهمت و سایر رفتارهای خلاف نیست.

وی بر پرهیز از ازدواج با مردان فاسد، شرابخوار، بداخلاق و مغرور نیز تاکید کرد و گفت: بداخلاقی تنها به معنی بدرفتاری نیست، تکبر، بخل و حسد هم بداخلاقی محسوب می‏ شوند.

نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به روایتی از امام حسن (ع) گفت: آن حضرت فرمودند دختر خود را به مرد با تقوا بدهید، او دختر شما را دوست دارد و اگر هم از او ناراحت شود، ظلم نمی‏ کند.


موضوعات: معرفی اساتید
   یکشنبه 5 مرداد 1393


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31