« لحظه اي درنگاذكار اعضا و جوارح در بيان شكافنده علم"امام محمد باقر(عليه السلام) »

به گزارش خبرگزاری کوثر از گلستان، خانم فاطمه احمدی در ویژه مراسمی که بمناسبت اول ماه رجب و میلاد امام محمدباقر(ع) با حضور کارکنان مدرسه علمیه عالی الزهرا(س) گرگان برگزار شد، در ابتدای سخنان خود، ماه رجب را ماه ریزش نعمات الهی دانست و بر استفاده و بهره های معنوی این ماه تاکید کرد.

وی، همه ائمه معصومین(ع) را دارای علم بیکران دانست و افزود: امام باقر(علیه اسلام) به این جهت ملقب به” باقر” شد که شکافنده علم و دانش و تبیین کننده علوم اسلامی بود، بطوری که این حضرت با زمینه سازی امام سجاد(علیه اسلام) در راستای معرفی مکتب تشیع و مبارزه با طاغوت زمان خود، بسیار بهره برداری کرد.

استاد حوزه، ضمن اشاره به حضور امام باقر(ع) در صحنه عاشورا و اسارت گفت: امام باقر(علیه اسلام) تربیت شده فرهنگ عاشورای حسینی است و براساس فرهنگ عاشورا تربیت و رشد یافت، ایشان تجسمی از کمالات اخلاقی و ارزش های والای انسانی است، لذا آشنایی با سیره علمی، تربیتی و سیاسی حضرت به عنوان راهنمای جامع برای انسان در مسیر زندگی لازم است.

احمدی دوران زندگی حضرت را دوران انزوای فرهنگ تشیع عنوان نمود و اضافه کرد: به دلیل شرایط دوران زندگی باقرالعلوم(علیه السلام)، اعتراضات ایشان در قالب نهضت سیاسی ممکن نبود لذا با انقلاب فرهنگی و تشکیل حوزه های علمیه، به تبیین معارف اسلامی و آشکار نمودن خط فکری آل محمد(صلی الله علیه) و شیعه پرداخت.

وی اظهار داشت: امام باقر(علیه السلام) را موسس و بنیانگذار حوزه علمیه شیعه و نهضت فرهنگی تشیع می نامند چراکه با تشکیل نهضت فرهنگی به تربیت شاگردان متعدد در زمنیه های مختلف پرداخت، بطوری که بعد از ایشان، امام صادق(علیه اسلام) راه ایشان را ادامه داد.

مربی فیض نور مدرسه علمیه الزهرا(س) گرگان، با استناد به روایتی از امام باقر(ع)، اساس اسلام را در پنج چیز دانست و ادامه داد: زکات، حج، نماز، روزه و ولایت، اساس اسلام بوده و مهمترین آن ولایت است که به عنوان کلید، راهنما و راهگشای مبانی دیگر می باشد.

احمدی، با استناد به روایات متعدد از ائمه هدی(ع)، عمل به گفتار و تبعیت از کردار ائمه(ع) را بیانگر میزان دوستی و نشانگر محبت به آنان عنوان کرد و بر شناخت و معرفت نسبت به سیره ائمه اطهار(ع) تاکید داشت.  

وی در ادامه به صفات و ویژگی های اخلاقی امام باقر(ع) اشاره کرد و افزود: بزرگترین درسی که می توان از  زندگی حضرت گرفت، حلم و بردباری در مقابل مشکلات، سختی ها و ناملایمات زندگی و نیز نحوه برخورد با اذیت و آزار مخالفان و دشمنان است که برخورد درست و شایسته موجب تحول در دیگران خواهد شد.

دبیر آموزش و پرورش شهرستان گرگان در پایان خطاب به حاضرین متذکر شد: با الگو قرار دادن ائمه معصومین(علیهم السلام) و تبعیت و پیروی از سبک و سیره آنان، جامعه تبدیل به مدینه فاضله شده،  روحیه اعتماد در جامعه گسترش یافته و زمینه ظهور حضرت مهدی(عجل الله) فراهم خواهد شد.


موضوعات: زندگینامه
   سه شنبه 6 اسفند 1398


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31