« آیت الله نورمفیدی: خانواده جایگاه قدسی داردنماینده ولی ‏فقیه در استان گلستان: نگاه دوگانه غرب موجب فروپاشی خانواده شد »

نماینده ولی فقیه در استان گلستان فلسفه تشکیل خانواده را رسیدن به آرامش عنوان کرد و گفت: زن و مرد باید نسبت به یکدیگر مودت و رحمت داشته باشند.

آیت‏ الله سیدکاظم نورمفیدی در سلسله نشست «اهمیت خانواده و وظایف همسران و فرزندان در اسلام» به مناسبت ماه مبارک رمضان در مسجد جامع گلشن گرگان افزود: محبت موجب پیوند انسان‏ها به یکدیگر و فقدان آن باعث انحراف می‏شود. وی خاطرنشان کرد: علت انحراف بسیاری از فرزندان، زنان و مردان محرومیت از محبت خانواده است. نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری در تشریح دو واژه رحمت و مودت اظهار کرد: رحمت یعنی تلاش برای کمک به دیگران براساس مهری که از او در قلب داریم و مودت یعنی اظهار محبت به دیگران. آیت ‏الله نورمفیدی ادامه داد: طبق تاکید پروردگار، بین زن و مرد باید رحمت و مودت وجود داشته باشد. وی ادامه داد: خانواده در معرض تهاجم ‏های سنگین قرار دارد و در دنیا برنامه‏ های بسیار حساب ‏شده‏ ای در حال اجراست تا کانون خانواده را از هم بپاشند. امام جمعه گرگان افزود: انسان‏ها قبل از تربیت در مساجد، مدارس و دانشگاه‏ها، در خانواده ساخته می‏شوند. وی تاکید کرد: منش و شخصیت پدر و مادر بر فرزندان تاثیرگذار است و سرنوشت آنها هم بر همین اساس رقم می‏خورد. نماینده ولی‏ فقیه در استان گلستان، قرآن را کتاب هدایت و رستگاری انسان عنوان و خاطرنشان کرد: به علت دورشدن از این کتاب آسمانی، امت اسلامی دچار گرفتاری شده‏ اند.


موضوعات: معرفی اساتید
   یکشنبه 5 مرداد 1393


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31