« هفته بسیج گرامی باد.تربیت عبادی و اخلاقی فرزند »

منصور بن حازم به امام ششم (علیه السلام) عرضه داشت: کدام یک از اعمال نیک از سایر اعمال برتر است؟ امام (علیه السلام) فرمود: الصَّلَاةُ لِوَقْتِهَا وَ بِرُّ الْوَالِدَيْنِ وَ الْجِهَادُ فِي سَبِيلِ اللَّه ؛ نماز در وقت خودش، نیکی به پدر و مادر، و جهاد در راه خدا.
. برترین اعمال
منصور بن حازم به امام ششم (علیه السلام) عرضه داشت: کدام یک از اعمال نیک از سایر اعمال برتر است؟ امام (علیه السلام) فرمود: الصَّلَاةُ لِوَقْتِهَا وَ بِرُّ الْوَالِدَيْنِ وَ الْجِهَادُ فِي سَبِيلِ اللَّه ؛[1] نماز در وقت خودش، نیکی به پدر و مادر، و جهاد در راه خدا.
. سپر آتش جهنم
مردی به امام ششم (علیه السلام) عرضه داشت: ای پسر رسول خدا! پدر من پیر شده است. من او را به آغوش گرفته و برای رفع نیازهایش به این طرف و آن طرف می برم. امام (علیه السلام) فرمودند: إِنِ اسْتَطَعْتَ أَنْ تَلِيَ ذَلِكَ مِنْهُ فَافْعَل فَإِنَّهُ جُنَّةٌ لَكَ غَد؛[2] تا می توانی این کار را [خودت] انجام بده که این عمل فردای قیامت برای تو سپر آتش جهنم خواهد بود.
. اللَّهُمَّ وَ إِنْ سَبَقَتْ مَغْفِرَتُكَ لَهُمَا فَشَفِّعْهُمَا فِيَّ، وَ إِنْ سَبَقَتْ مَغْفِرَتُكَ لِي فَشَفِّعْنِي فِيهِمَا حَتَّى نَجْتَمِعَ بِرَأْفَتِكَ فِي دَارِ كَرَامَتِكَ وَ مَحَلِّ مَغْفِرَتِكَ وَ رَحْمَتِكَ، إِنَّكَ ذُو الْفَضْلِ الْعَظِيمِ، وَ الْمَنِّ الْقَدِيمِ، وَ أَنْتَ أَرْحَمُ الرَّاحِمِينَ؛ خداوندا! اگر پدر و مادرم را پیش از من آمرزیدی، پس ایشان را شفیع من قرار ده و اگر مرا قبل از آنان مورد آمرزش قرار دادی، پس مرا شفیع ایشان بنما تا در پرتو مهربانی ات در سرای کرامت و جایگاه مغفرت و رحمتت گرد آییم؛ زیرا تو صاحب فضل بزرگ و نعمت دیرین هستی و تو مهربان ترین مهربانانی.
پی نو‌شت: [1]. بحار الانوار، علامه مجلسی، ج 71، ص 85.
[2]. عدۀ الداعی، ابن فهد حلی، دار الکتب الاسلامی، ص 86.
منبع : ماهنامه اطلاع رسانی، پژوهشی، آموزشی مبلغان شماره 169 .


موضوعات: معرفی اساتید
   شنبه 1 آذر 1393


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
تیر 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31