« گاهی یک تلنگر کافی است.........یا اباعبدالله.......... »

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان، آیت الله سید کاظم نورمفیدی، در جلسه اعزام زائران گلستانی موکب گلستان در کربلا اظهار کرد: همه افرادی که اعزام می شوند باید صرف نظر از این که زائران از کجا آمده اند فقط به فکر خدمت باشند.

امام جمعه گرگان بیان کرد: این یک سفر زیارتی است، اما زیارتی است که باید همراه آن اهداف مقدس ابی عبدالله در نهضت عاشورا مورد توجه باشد.

وی افزود: این یک راهپیمایی جهانی است و صرف زیارت یک فرد نیست. وقتی جمعیتی میلیونی در یک مکانی اجتماع می کنند یک پیام جهانی هم دارد و تاثیر آن بین المللی است.

آیت الله نورمفیدی اظهار کرد: ما با این راهپیمایی میلیونی می خواهیم با دنیا حرف بزنیم و این مساله بسیار مهم است. وقتی زیارت امام حسین (ع) به صورت گروهی انجام می شود علاوه بر ثواب فردی یک پیام جهانی هم دارد و تمام دنیا در آن چند روز خواسته یا نخواسته به این مساله توجه می کنند و ما هم باید در این اجتماع میلیونی اهداف سید الشهدا (ع)را روشن به نمایش بگذاریم.

وی با بیان این که امام حسین (ع) خونش را در راه خدا داد تا مردم از جهالت و از این که نمی دانند در دنیا چه می گذرد آگاه کند، تاکید کرد: ما نباید این زیارت را به عنوان عمل فردی نگاه کنیم بلکه هدف ما باید پیام رسانی نهضت عاشورا به جهانیان باشد.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان با بیان این که ثواب این زیارت جمعی 100 برابر زیارت های فردی است، گفت: ما به هیچ وجه نباید مسائل اختلاف آمیز را بیان کنیم و هیچ گاه نباید بگوییم این کار فقط برای ایران است زیرا از تمام کشورها می آیند.

وی ادامه داد: مردم نباید بگویند این تحریک ایران است و آن چیزی که در ذهن مردم ایجاد می شود باید آن باشد که مسلمانان سراسر دنیا می آیند. حتی رهبر معظم انقلاب اسلامی فرموده اند که عکس من را آنجا نچسبانید تا جنبه جهانی بودن این حرکت مطرح باشد.

آیت الله نورمفیدی با تاکید بر این که دنیا باید بفهمد که این یک حرکت جهانی است، گفت: ممکن است ادیان و مذاهب دیگر هم بیایند و ما باید اخلاق حسینی را نشان دهیم. اخلاق امام حسین (ع) این بود که آب را برای سپاه حر باز کرد، با این که برای کشتن او آمده بود.

وی با بیان این که هر زائر در اربعین یک خبرنگار است و همه باید این مساله را مد نظر قرار دهند، تصریح کرد: امروز این تکفیری ها و امثال داعش وارد میدان شده اند تا به اسلام و دین ضربه بزنند و جلوی گسترش اسلام را بگیرند. سعودی ها هم در میدان سیاست اینگونه وارد شده اند و نتیجه حرکت داعش و سعودی ها جنگ های منطقه ای شده است.

امام جمعه گرگان بیان کرد: یکی از بازتاب های حرکت داعش این شده است که قبلا مشکل جهان اسلام اول فلسطین بود ولی اکنون فراموش شده است. این چیزی است که اسرائیل می خواهد و اکنون مسلمانان مسجدالاقصی را فراموش کرده اند.

وی با یادآوری این که حضرت امام (ره) رژیم اسرائیل را یک غده سرطانی برای جهان اسلام می دانستند، گفت: آن چیزی که باید مورد توجه باشد این است که باید مسجد الاقصی زنده باشد. این مسجدی است که از زمان حضرت ابراهیم مرکزی برای عبادت خداوند متعال بوده است.

وی اظهار کرد: یکی از دلایلی که با آل سعود مخالفیم به این دلیل است که مساله فلسطین را از ذهن ها دور کرده اند و اکنون تمام دنیا توجهشان به یمن و سوریه و عراق شده است.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به مساله حج، اضافه کرد: این که در یک زمان به یک شکل و لباس همه با هم اعزام می شویم، چیز دیگری غیر از تکلیف الهی دارد. زیارت اربعین هم همین حکم را دارد و اگر ما همه با هم اعزام می شویم چیزی غیر از زیارت فردی ثواب دارد.

وی افزود: در گذشته یزید یکی بود ولی امروزه دنیا پر از یزید شده است. امروز ما باید به صورت دسته جمعی نقش امام حسین (ع) را انجام دهیم و پیام او را منتقل کنیم.


موضوعات: زندگینامه
   شنبه 20 مهر 1398


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31