« نماینده ولی فقیه در استان گلستان گفت: حضور گسترده مردم در انتخابات می تواند صدبرابر موشک ها، علیه دشمنان منشأ اثر باشد.برگزاری نمایشگاه "یاد یاران" به مناسبت هفته دفاع مقدس از سوی مدرسه علمیه عالی الزهرا(س) گرگان »

خانم فرحناز رجب زاده “مشاور حوزه"در ویژه مراسمی که بمناسبت ولادت حضرت زهرا(س) و هفته زن که با حضور طلاب و کارکنان مدرسه علمیه عالی الزهرا(س) گرگان برگزار شد، در مقدمه به مقام والا و شامخص زن اشاره کرد و زن را اولین کسی دانست که بر علیه دیکتاتوری عظیم فرعون، دلیرانه به پا خواست.

وی با اشاره به این مطلب که” زن افتخار است اگر قدر خود را بداند” افزود: اولین کسی که مکه و کعبه را آماده کرده، اولین کسی که به رسول مکرم اسلام(صلی الله علیه) ایمان آورد و نیز اولین کسی که کاخ یزید را به لرزه در آورد به ترتیب؛ هاجر، خدیجه و زینب کبری(سلام الله علیهما) یعنی یک زن بودند.  

مشاور مدرسه علمیه الزهرا(س) گرگان با استناد به کلام مقام معظم رهبری(زید عزه) به بیان ویژگی های حضرت زهرا(س) پرداخت و ادامه داد: پیامبر اکرم(صلی الله علیه) با این اعتقاد که زهرا( سلام الله علیها) یک انسان کامل است بر دستان او بوسه می زد.

رجب زاده، مصحف فاطمه(س) را از ویژگی دیگر حضرت دانسته و ایشان را فقیه، حافظ و مفسر قرآن نامید و گفت: به تعبیر حضرت امام خمینی(رحمه الله علیه) تناسب روحی که بین حضرت فاطمه(سلام الله علیها) و جبرئیل امین(علیه اسلام) بعد از رحلت نبی مکرم اسلام(صلی الله علیه) وجود داشت” از مختصات حضرت صدیقه طاهره می باشد چراکه در مورد هیچ از ائمه(علیهم السلام) چنین مراوده ای وجود نداشت “.

وی با اشاره به خطبه حضرت زهرا(س) در مسجد مدینه خاطر نشان کرد: در عظمت این خطبه همین بس که به تعبیر علامه مجلسی” تمامی فصحاء و دانشمندان باید بنشینند و کلمات این خطبه را معنا کنند” همچنین مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، این سخن را به لحاظ زیبایی هنری، مانند زیباترین و بلندترین کلمات نهج البلاغه می دانند.

استاد حوزه، شخصیت حضرت زهرا(س) را شخصیتی جامع الاطراف، صحیفه صفات آسمانی و مجمع همه خوبی ها عنوان کرد و اذغان داشت: فاطمه زهرا(سلام الله ) با آن عظمت و جلالت، در محیط خانه یک همسر و زن نمونه و در محیط علم، یک دانشمند والاست، ایشان یک زن کامل در نگاه اسلام است.

رجب زاده با استناد به کلام رهبر معظم انقلاب ادامه داد: حضرت زهرا(سلام الله علیها) “مجاهدی غیور و خستگی ناپذیر و نحوه برخورد ایشان با حوادث سیاسی، همچون یک جهادگر به تمام معنا بود “.

وی افزود: از دیدگاه رهبر معظم انقلاب، “فاطمه زهرا(سلام الله علیها) در قله بشریت قرار دارد، ایشان فجر درخشانی است که از گریبان او خورشید نبوت، امامت و ولایت درخشیده و آسمان بلند و رفیعی که در آغوش او، ستاره های فروزان ولایت قرار گرفت، بدین معنا که اگر زهرا(سلام الله علیها) نبود ولایت و امامت هم نبود “.

مبلغ مدرسه علمیه عالی الزهرا(س) گرگان، حضرت زهرا(س) را کوثر تمام نشدنی و فرشته نجات انسانها در طول تاریخ نامیده و هریک از ائمه(ع) را شط خروشان و جویبارهایی دانست که فضای معرفت و استعدادهای بشری را سیراب نموده اند.

رجب زاده، حضرت فاطمه(س) را تجسم همه خوبیها دانست و با تاکید بر ضرورت الگوگیری از ایشان بیان کرد: پیامبر اکرم(صلی الله علیه) حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) را از لحاظ عنصر وجودی، شرافت و کرامت، بهترین اهل زمین معرفی می کنند.

وی، عشق و احترام به همسر، درک موقعیت، همکاری با همسر و تفاهم در زندگی مشترک را از ویژگی های سیره حضرت زهرا(س) در بحث همسرداری دانست و ابراز کرد: حضرت زهرا(سلام الله علیها) در طول زندگی خود، هیچگاه خارج از وسع و توان امیرمومنان علی(علیه السلام) از ایشان چیزی درخواست نکرده و به اندازه توان حضرت از ایشان تقاضا داشتند.

این استاد دانشگاه، ادامه داد: امروزه از جمله دلایل سرد شدن روابط بین زوجین، مقایسه کردن همسر و زندگی با همسر و زندگی دیگران است که بانوان ما باید با تأسی از سبک زندگی حضرت زهرا(سلام الله علیها) در جهت ترویج سبک زندگی فاطمی حرکت نمایند.

 


موضوعات: اخبارمدرسه
   دوشنبه 28 بهمن 1398


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31