« ديدار شماري از طلاب و كاركنان مدرسه علميه عالي الزهرا(س) گرگان از مادران سراي سالمندان در هفته بزرگداشت مادرکلید نجات و رستگاری ( دستورالعمل اخلاقی از علامه طباطبایی (ره) »

«آیت الله سید کاظم نورمفیدی» نماینده ولی فقیه در استان گلستان، امام جمعه شهرستان گرگان و موسس مدرسه علمیه عالی الزهرا(س) در ویژه مراسم ولادت حضرت زهرا(س) که با حضور اساتید و طلاب این مدرسه، بانوان فرهیخته، مشاوران و کارشناسان دستگاهای اجرایی استان همراه بود به بحث پیرامون«ضرورت وجود الگوی شایسته» پرداخت و بیان داشت: یکی از مهمترین نیازهای فطری و طبیعی انسان، الگوخواهی و الگوگیری است، در این عرصه زنان نیز بدنبال اسوه و الگوی مناسب برای خود هستند تا بتوانند در سبک زندگی از آن تبعیت نمایند.

وی افزود: در معرفی الگوی شایسته برای بانوان عالم، هیچ سیمایی زیباتر از حضرت زهرا(س) نخواهیم یافت. در قرآن کریم «حضرت مریم(س) » و«آسیه» نیز به عنوان الگو معرفی شده اند اما حضرت زهرا(س) به عنوان جامع ترین و کامل ترین الگو برای همگان معرفی شده است.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان ادامه داد: انتخاب الگو به نوع نگرش و نگاه انسان به زندگی بستگی دارد. برخی نگاهشان به زندگی محدود به کسب و کار و صرفاً مادی است به طوری که جنبه های دیگر انسانیت در نظر گرفته نمی شود لذا در این نوع نگاه، حضرت زهرا(س) نقشی نخواهد داشت.

آیت الله نورمفیدی یادآورشد: حضرت فاطمه زهرا(س)  نه تنها الگوي بانوان جهان بلكه اسوه تمام جهانيان در ابعاد مختلف  زندگي است. از این رو ضروری است به عنوان الگوی جامع  برای همه زمان ها معرفی شده و روش های تربیتی آن حضرت بررسی، تبیین و ارائه گردد.

امام جمعه شهرستان گرگان افزود: اصل و اساس مسئولیت زنان در«خانواده» است. هرچند بانوان در مسائل سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و … حضور دارند و موفق نیز هستند منتهی مهمترین وظیفه یک زن«تولید انسان» است و این منافات با مسئولیت های دیگر او ندارد.

آیت الله نورمفیدی در پایان ضمن تاکید بر ضرورت تبیین درست سیره ائمه اطهار(علیهم السلام) تاکید نمود: هدف از تاسیس این مدرسه علمیه خواهران، تحصیل و تربیت بانوان عالمه جهت شناسایی درست دین  و پاسخگویی به سوالات و شبهات در جامعه زنان در سطح جهانی است که به لطف خداوند در این زمینه موفق نیز بوده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کلیدواژه ها: الگو, حقوق, زن, سيره

موضوعات: اخبارمدرسه
   شنبه 19 اسفند 1396


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31