« به همت معاونت فرهنگی مدرسه علمیه عالی الزهرا(س) گرگان انجام شد: از جمله ثمرات مجالس عزاداری اباعبدالله(ع) ؛زنده نگه داشتن حادثه عاشورا و ایجاد شناخت استنماینده ولی فقیه در استان گلستان : معیار سنجش اعمال در آخرت؛ باطن عمل است »

“خانم زهرا علاءالدین” در نشست تربیتی با طلاب خوابگاهی مدرسه علمیه عالی الزهرا(س) گرگان، قرار گرفتن در مسیر طلبگی را توفیقی بزرگ برای طلاب دانست و با استناد به آیه 152 از سوره مبارکه بقره بیان داشت: ورود طلاب به حوزه های علمیه، به دعوت ائمه اطهار(علیهم السلام) و دعای خیر پدر و مادر صورت گرفت که باید قدر این نعمت را دانست و شکر گزار آن بود.

وی افزود: قرار گرفتن در مسیر حق و درستی و دوری از بدی ها، دارای سختی های بسیاری است منتهی نتیجه خوبی بدنبال خواهد داشت چنانچه خداوند در آیه 24 از سوره رعد"سلام و درود خود را شامل کسانی                می داندکه  در مقابل سختی ها صبر پیشه  می کنند” .

معاون فرهنگی مدرسه علمیه عالی الزهرا(س) گرگان خطاب به طلاب خوابگاهی این مدرسه ادامه داد: مهمترین چیزی که موجب استحکام و پایداری یک خوابگاه می شود” رعایت اخلاق اسلامی” است.

علاءالدین گفت: شما طلاب علوم دینی با سلایق متفاوت، در کنار هم قرار گرفته اید و می توانید با اخلاق و رفتار خوب و اسلامی در کنار هم به خوبی زندگی کنید.

وی خاطر نشان کرد: خوابگاه مدرسه علمیه باید سیر معنوی داشته باشد و خودسازی را به ما بیاموزد. مهمترین هدف باید سرباز امام عصر شدن و زمینه سازی ظهور باشد.

مشاور این مدرسه در ادامه بر رعایت حق الناس سفارش نمود و افزود: رعایت حق الناس از مهمترین مسائلی است طلاب باید در این مسیر بدان توجه ویژه نمایند چرا که بسیاری از توفیقات به وسیله عدم رعایت این فضیلت اخلاقی از بین خواهد رفت.

علاءالدین در اهمیت رعایت حق الناس عنوان نمود: اگرچه هیچ فوض و سعادتی بالاتر از شهادت نیست ولی حق الناس حتی با شهادت و استغفار نیز برطرف نخواهد شد.

معاون فرهنگی این مدرسه در پایان ضمن بیان آیین نامه خوابگاهی، به سوالات طلاب در راستای مسائل خوابگاهی پاسخ دادند.


موضوعات: زندگینامه
   شنبه 28 مهر 1397


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31