« غروب غربت آمیخته هفتمین آفتاب ولایت را به تمام آزادگان جهان، تسلیت می‌گوییم.جشن سوري يا چهارشنبه سوري »

«آیت الله سید کاظم نورمفیدی» در ویژه مراسمی که به مناسبت مبعث پیامبر اسلام(ص) و از سوی مدرسه علمیه عالی الزهرا(س) گرگان برگزار شد، با استناد به روایتی از نبی مکرم اسلام (ص) در توصیه به عبدالله بن مسعود بیان داشت: توصیه های پیامبر اسلام(ص) در این حدیث مستند به آیات شریفه قرآن است که این امر موجب می شود سفارش های پیامبر(ص) از تاثیر بیشتری برخوردار شود.

وی افزود: در اولین جمله از این روایت پیامبر اکرم(ص) به عبدالله بن مسعود سفارش می کند که مبادا در جهت محبت و مهربانی به خانواده، دوست و اطرافیان مرتکب گناه شده و طاعت خداوند را نادیده بگیرد. در این خصوص روایت دیگری از پیامبر (ص) وارد است که می فرمایند: «بدترین انسان ها کسانی هستند که آخرت خود را به دنیایشان بفروشند و بدتر از آنها کسانی هستند که آخرت خود را برای دنیای دیگران از دست بدهند» .

نماینده ولی فقیه در استان گلستان ادامه داد: پیامبر اکرم(ص) در توصیه اول خود به عبدالله بن مسعود جهت تاکید و تاثیر بیشتر به آیه 33 از سوره مبارکه لقمان استناد می نماید.

آیت الله نورمفیدی اذعان نمود: توصیه دیگر پیامبر خاتم(ص) به عبدالله بن مسعود در مذمت دنیا و دوری از لذت ها و زینت های دنیایی است. البته لازم به ذکر است دنیایی که مورد مذمت قرار گرفته و پیامبر اکرم(ص) بر مواظبت بدان تاکید نموده اند دنیایی است که  ظرف لذات و شهوات انسان قرار بگیرد و موجب سقوط انسان شود.

وی  یادآورشد: در روایات عدیده ای از ائمه معصومین(علیهم السلام) «دنیا» معبد و مسجدِ عبادت بندگان معرفی شده است که موجب کمال آدمی می شود. این انسان است که از دنیا به عنوان جایگاه تعالی و کلاس سازندگی بهره می برد و یا آن را ظرف شهوت و لذات خود قرار می دهد.

امام جمعه شهرستان گرگان یادآور شد: براساس«آیه 14 از سوره مبارکه آل عمران» عشق و علاقه به زنان،  فرزندان، اموال زياد از طلا ونقره و ….. در نظر مردم جلوه يافته است چراکه هم نیاز وجودی انسان است و هم براساس«آیه هفت از سوره کهف»در پرتو آن انسان آزمایش شود.

کلیدواژه ها: آخرت, دنيا

موضوعات: اخبارمدرسه
   پنجشنبه 23 فروردین 1397


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31