« یا ضامن .......موعظه »

رقیه خواجه از اساتید مدرسه علمیه الزهرا(س) گرگان در مراسم ولادت امام رضا (ع) که در روز چهارشنبه 4 شهریور 94 در جمع شماری از طلاب ، کادر و اساتید مدرسه و نیز اعضای موسسه قرآنی این مدرسه و بانوان شهر گرگان در این موسسه قرآنی برگزار شد دهه کرامت را در حقیقت دهه ترویج معارف اهل بیت (ع) در جامعه دانست و بیان داشت: دهه کرامت زمان مناسبی برای ترویج معارف بلند اهل بیت (ع) است که باید از آن بهره کافی را برد. ماه ذی القعده نخستین ماه از ماههای حرام است که دارای مناسبات متعددی است . توجه به آداب و اعمال این ایام از جایگاه و اهمیت خاصی برخوردار است .
وی افزود: حضرت معصومه (ع) در معيارهاي ارزشي اسلام همچون جده اش حضرت زهرا (س) است. شخصيت هاي بزرگ دين ارج و منزلت بسيار والايي براي حضرت معصومه (س) قائل بودند و هستند و او را با حضرت زهرا (س) مقايسه مي كنند.يکي از مهم ترين امتيازها و فضيلت هاي معنوي حضرت فاطمه معصومه (س)، تأکيد و تشويق ائمه معصوم (عليها السلام) به زيارت ايشان است. در احاديث معتبري پاداش زيارت آن حضرت بهشت بيان شده که مهم ترين اجر و پاداش براي عملي نيک است.
خواجه ادامه داد : ائمه(ع) نور الهی هستند که تمام عالم را به نور علم و هدایت خود روشن کرده و قلوب اهل ایمان را به نور معرفت منور ساخته‌اند؛ لذا آشنایی با سیره عملی و رفتاری ائمه زمینه تقویت و تعمیق باورهای دینی آنان را فراهم می‌کند، مردم در پرتو نورشان از تاریکی و ضلالت جهل و نادانی رهایی یافته و در مسیر دین و کمال به سوی معرفت الهی گام بر می‌دارند که در این میان امام رضا(ع) جلوه‌ای خاص به این انوار مقدس بخشیده است.
وی به بیان شمه ای از ویژگی های اخلاقی و سیره عملی امام رضا (ع) پرداخت و افزود: اخلاق و رفتار امام رضا(ع) بامردم اینگونه بود که حضرت با مردم نشست و برخاست داشتند و درتعاملات اجتماعي به نيكوترين صورت با آنان برخورد مي نمودند. اين سيره چنان نيكو بودكه با الگو قرار دادن آنان ما مي توانيم روش صحيح برخورد اسلامي با افراد گوناگون را بياموزيم.امام رضا(ع) به عنوان اسوه ي كانون مهر و عاطفه نسبت به بندگان خدا بود، ايشان در جايي كه مربوط به شخص خودشان بود بزرگترين گذشت ها، عالي ترين ايثارها وبيشترين محبت را نسبت به ديگران داشتند.

 


موضوعات: معرفی اساتید
   شنبه 7 شهریور 1394


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
تیر 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31          
 
مداحی های محرم