ده فرمان … یک شهید !

شهید مجتبی علمدار

قانون اول : بارالها ، اعتراف میکنم از اینکه قرآن را نشناختم و به قرآن عمل نکردم . حداقل روزی 10 آیه قرآن را باید بخوانم . اگر روزی کوتاهی کردم و به هر دلیلی نتوانستم این ده آیه را بخوانم روز بعد باید حتما یک جزء کامل بخوانم .
تاریخ اجرا - 4/5/69

قانون دوم : پروردگارا ! اعتراف میکنم از اینکه نمازم را بی معنی خواندم و حواسم جای دیگری بود ، در نتیجه دچار شک در نماز شدم . حداقل روزی دو رکعت نماز قضا باید بخوانم . اگر روزی به هر دلیلی نتوانستم این دو رکعت نماز را بخوانم ، روز بعد باید نماز قضای یک 24 ساعت (17 رکعت) بخوانم .
تاریخ اجرا - 11/5/69

قانون سوم :

خدایا ! اعتراق میکنم از اینکه مرگ را فراموش کردم و تعهد کردم مواظب اعمالم باشم ولی نشدم . حداقل هر شب ثبل از خواب باید دو رکعت نماز تقرب بخوانم . اگر به هر دلیلی نتوانستم این دو رکعت را بجا بیاورم روز بعد باید 20 ریال صدقه و 8 رکعت نماز قضا بجا بیاورم .
تاریخ اجرا - 26/5/69

قانون چهارم : خدایا ! اعتراف میکنم از اینکه شب با یاد تو نخوابیدم و برای نماز شب هم بیدار نشدم . حداقل در هر هفته باید دو شب نماز شب بخوانم و بهتر است شبهای پنجشنبه و شب جمعه باشد . اگر به هر دلیلی نتوانستم شبی را بجای بیاورم باید بجای هر شب 50 ریال صدقه و 11 رکعت تمام را بجا بیاورم .
تاریخ اجرا - 16/6/69

قانون پنجم : خدایا ! اعتراف میکنم از اینکه ” خدا می بیند ” را در همه کارهایم دخالت ندادم و برای عزیز کردن خودم کار کردم . حداقل در هر هفته دو صبح زیارت عاشورا و صبح جمعه باید سوره الرحمن را بخوانم . اگر به هر دلیلی نتوانستم زیارت عاشورا را بخوانم باید هفته بعد 4 صبح زیارت عاشورا و یک جزء قرآن بخوانم و اگر صبح جمعه ای نتوانستم سوره الرحمن بخوانم باید قضای آن را در اولین فرصت به اضافه 2 حزب قرآن بخوانم .
تاریح اجرا - 13/7/69

قانون ششم :
حداقل باید در آخرین رکوع و در کلیه سجده های نمازهای واجب صلوات بفرستم . اگر به هر دلیلی نتوانستم این عمل را انجام دهم ، باید به ازای هر صلوات 10 ریال صدقه بدهم و 100 صلوات بفرستم .
تاریخ اجرا - 18/8/69

قانون هفتم : حداقل باید در هر 24 ساعت 70 بار استغفار کنم . اگر به هر دلیلی نتوانستم این عمل را بجا بیاورم ، در 24ساعت بعدی باید 300 بار استغفار کنم و باز هم 300 به 600 تبدیل می شود .
تاریخ اجرا - 30/9/69

قانون هشتم : هر کجا که نماز را تمام می خوانم باید در هفته 2 روز را روزه بگیرم ، بهتر است که دوشنبه و پنج شنبه باشد . اگر به هر دلیلی نتوانستم این عمل را بجا بیاورم در هفته بعد به ازای دو روز 3 روز و به ازای هر روز 100 ریال صدقه باید بپردازم .
تاریخ اجرا - 19/11/69

قانون نهم : در هر روز باید 5 مسئله از احکام حضرت امام خمینی (ره) را بخوانم . اگر به هر دلیلی نتوانستم این عمل را بجا بیاورم روز بعد باید 15 مسئله بخوانم .
تاریخ اجرا - 14/1/70

قانون دهم :

در هر 24 ساعت باید 5 بار تسبیح حضرت زهرا(س) برای نماز یومیه و 2 بار هم برای نماز قضا بگویم . اگر به هر دلیلی نتوانستم این فریضه الهی را انجام دهم باید به ازای هر یکبار ، 3 مرتبه این عمل را تکرار کنم .
تاریخ اجرا - 15/3/70
ما واقعاً جا مانده ایم ..



موضوعات: شهدا
   سه شنبه 19 شهریور 13921 نظر »

پیام حضرات آیات طبرسی، نور مفیدی، قربانی نمایندگان مقام معظم رهبری در استانهای مازندران، گلستان و گیلان به ستاد یادواره سرداران و ۳۱۳ شهید گردان حمزه سید الشهدا(ع) شمال کشور

«و لا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیاءعند ربهم یرزقون». آل عمران آیه ۱۶۹

«شهادت هنر مردان خداست». امام خمینی(ره)

اوج تعالی انسان و نقطه عطف عشق ورزیدن به پروردگار و از گرانسنگ ترین ارزشها در فرهنگ اصیل و مترقی اسلام ناب محمدی (ص) است. در تاریخ طلایی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، دوران هشت سال دفاع مقدس مقطعی حساس و سرنوشت ساز از حماسه آفرینی، اقتدار و سلحشوری مردان خدایی است که در پرتو الطاف بی نهایت خداوند متعال و رهبری داهیانه امام عظیم الشان (ره) صحنه های بی نظیری از خون و خاطره و حماسه را آفریدند و جهانیان از این همه خودگذشتگی و ایثار و عشق، انگشت تحیر به دندان گرفتند.

سلام خداوند بر آنان که از عالم خاک به سوی افلاک پر کشیدند و جلوه های دنیای فانی را رها کرده و گوی سبقت از ملائک ربودند و محو جمال حق گشته و وجه الله باقی را برگزیدند و با لبیک به ندای ملکوتی مولای خویش به سوی معشوق حقیقی شتافتند و در پاسخ به ندای «هل من ناصر ینصرنی» سرور و سالار شهیدان با یزیدیان زمان به ستیز برخاستند و جان شیرین خود را با خالق خویش معامله کردند و به درگاه قرب الهی نائل آمدند و در جوار حق آرمیدند و در بهشت عدن مأوی گزیدند و تا ابد از خوان نعمت بیکران ربوبی و رحمت واسعه الهی برخوردار شدند.

امروز استقلال ایران اسلامی مدیون خون مقدس این شهیدان ولایتمداری است که هرگز لحظه ای از امام و پیشوای خود غافل ‏نماندند. شهدای گرانقدر ما به ویژه شهیدان سرافرازسرداران شهید ناصر بهداشت، جعفر شیر سوار، یوسف سجودی، محمد حسین باقرزاده، روحانی شهید محمد علی ملک، مهدی خوش سیرت، صادق مکتبی و ۲۶ آزاده و ۱۰۰۰ جانباز استانهای مازندران، گلستان و گیلان که در عملیات های متعدد در دوران دفاع مقدس یک صدا فریاد بر آوردند که ای مسلمانان جهان و آزادی خواهان عالم، ما برای پیشبرد اهداف اسلامی و اجرای فرامین نورانی رهبرمان از جان و مال خود گذشتیم تا استکبار و صهیونیسم را به ذلت بکشانیم.

از درگاه خداوند رحمان برای شهدای بزرگوار علو درجات و رحمت واسعه الهی و برای شما عزیزان عزت، سربلندی، سلامت و موفقیت روز افزون مسئلت می نمائیم.

خداوند ما را قدردان خون پاک شهیدان و رهرو راستین امام شهیدان و پیرو صدیق مقام عظمای رهبری و زعامت امت اسلامی قرار دهد. امیدواریم این خدمتگزاران را از دعا فراموش نکنید.



موضوعات: شهدا
   یکشنبه 17 شهریور 1392نظر دهید »
جستجو
اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31