« سي تي اسكنيا ابا صالح دلم را عشق تو كرده هوايي............ »

علت برخی بی توفیقی ها………

عاق والدین  فقط این نیست که خدای ناکرده سیلی به صورت  والدین  بزنی، گاهی یک جواب نیمه تلخ  به پدر  ومادر کدورت  و ظللمتی  می آورد که صد تا نماز شب آن را جبران  نمی کند، امام زمان هم  به انسان توجه          نمی کند.

مسئله والدین شوخی نیست خدا می داند یک پرخاش  به مادر، انسان راصد سال عقب  می اندازد، اگر کوتاهی کرده اید تا دیر نشده جبران کنید درحدیث قدسی داریم به کسی که عاق والدین است بگو تا پدر و مادرت  از تو راضی نشوند، هر کاری که بکنی قبول نیست، اگر والدین شما ازدنیا رفته اند بروید از آن ها رضایت بطلبید، برایشان صدقه بدهید و برای خودتان و آنها طلب مغفرت کنید تا در آن عالم از شما راضی شوند، راه بسته نیست می توان با خیرات  و صدقه و دعا آنها را از خود راضی کنید.

شنیده می شود که بعضی  ازجوانان که حتی اهل دعای کمیل و ندبه وزیارت هستند ولی درخانه زبانشان را کنترل نمی کنند با زن و بچه یا خواهر و برادر و والدین بر خود نامناسب دارند، همین باعث محرومیت و برخی بی  توفیقی ها و بی حالی هاست .

حضرت موسی بن جعفر ( علیه السلام )  می فرماید:((دل مومن  از کعبه بالاتر است ))

هردلی  هم که حامل محبت شاه  ولایت حضرت امیرالمومنین(صلوات الله علیه) است از کعبه بالاتر است، بالاخره ما در مملکت شیعه زندگی می کنیم، خدای نکرده دل شکستن  باعث ظلمت انسان می شود قسم به خدای واحد لاشریک له اگر خشم ها راکنترل نکنید به هیچ جا نمی رسید حضرت می فرماید” ان لم تکن حلیما فتحلم ” اگر بردبار نیستی  خود رابه حلم  وبردباری وادار کن  پس از مدتی تمرین  وکظم غیظ و خود  را وادار به حسن خلق کردن برای انسان آسان می شود. (استاد عبدالله فاطمی نیا، مجله خانه خوبان، تیر 95، شماره 89 )

کلیدواژه ها: توفيق, عاق

موضوعات: زندگینامه
   سه شنبه 23 اردیبهشت 1399


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31