« زیاد بگویید استغفراللهسال خود را با بهترین ۷سین آغاز کنید »

يا مقلب القلوب و الابصار يا مدبر الليل و النهار يا محول الحول و الاحوال حول حالنا الي احسن الحال.

هزار شکر که آمد بهار و رفت خزان * ز فيض مقدم گل شد جهان پير، جواننوروز، فرصتى است تا انسان به اصلاح امور روحى خود بپردازد. تحويل هر سال جديد شمسى - كه با نوعى تحول در عالم طبيعت مصادف مى‏باشد - فرصتى است تا انسان به تحول درونى و اصلاح امور روحى، معنوى، فكرى و مادى خود بپردازد. اين دعاى شريفى كه به ما تعليم داده‏اند تا در آغاز سال بخوانيم، درس همين تحول است.

در اين دعا، از خداى متعال درخواست مى‏كنيم كه در حال و وضعيت روحى و نفسانى ما، تحول و دگرگونى مباركى را ايجاد كند. ايجاد تحول، كار خداست؛ اما ما موظفيم كه براى اين تحول در درون و در زندگى خود و در جهان، اقدام و تلاش كنيم و همت بگماريم». (پيام نوروزى رهبر انقلاب، فروردين 1369)

«ما در دعاى آغاز تحويل، از خداى متعال مى‏خواهيم كه حالمان را به بهترين حال برگرداند. اين تغيير و تحول، يكى از بزرگ‏ترين اسرار حركت تكاملى انسان است كه اسلام ما را به آن امر كرده و دستور داده است؛ مخصوص كسان خاصى هم نيست. مبادا كسى خيال كند كه تغيير حال، از آن كسانى است كه طبق معيارهاى اسلامى، دچار بدحالى‏اند؛ حتى كسانى كه حال و اخلاق نيكى دارند، چون بهترين نيستند، از خدا مى‏خواهند كه به سمت بهترين حركت كنند.

ما، هر كه هستيم، هر جا هستيم و در هر مرتبه‏اى از دانش، معرفت، كمال و اخلاق انسانى قرار داريم، بايد از خدا بخواهيم كه حالمان را نيكوتر كند و ما را به سمت كامل‏تر شدن پيش ببرد». (پيام نوروزى رهبر انقلاب، فروردين 1372)نو بهار است، در آن کوش که خوش دل باشي * که بسي گل بدمد باز و تو در گِل باشي

پيامبر گرامي اسلام (ص) مي فرمايد: «هر گاه که بهار را مي بينيد، مرگ و حشر و نشر قيامت را ياد کنيد».

انسان با ياد مرگ و قيامت، مي تواند از غفلت به در آمده، همچون درختي که در بهار جوانه و شکوفه مي زند، کمالت را در درون خود شکوفا کند؛ از بهار بياموزد و به همراه لباس نو، روحش را نو و زيبا کند؛ زيرا تن آدمي شريف است به جان آدميت * نه همين لباس زيباست نشان آدميت بايد از نوشدن طبيعت درس گرفته و اصلاح و خودسازي را در رأس برنامه‌ها قرار داد.با فرا رسيدن بهار که آيينه رحمت، عظمت و قدرت الهي در تحول طبيعت است؛ بايد با همدلي، تحكيم پيوندهاي اجتماعي و خانوادگي، وحدت و انسجام به فعاليت‌هاي سال جديد پرداخت.


موضوعات: معرفی اساتید
   شنبه 23 اسفند 1393


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31