« "دکتر محمد حکیمی "گفت: اگر چه بین مرد و زن تفاوتی غیر از تقوا از حیث ارزش و کرامت وجود ندارد لکن زنها به عنایت الهی از ظرافت و توجه بیشتری برخوردارند که حفظ و صیانت این وجود با ارزش اهمیت بیشتری دارد.با دعا كسي آدم نمي شود! »

دهه کرامت سرشار از  مفاهیم  سازنده و ارزشمند الهی انسانی و یادآور ارزش ها و کمالات انسانی است.

این دهه فرصت مناسبی برای نشر و تعمیق فرهنگ اهل بیت علیهم السلام به ویژه فرهنگ فاطمی و رضوی است، تا در دریای خروشان آموزه‌های قرآنی، زمینه آشنایی هر چه بیشتر نسل جوان با فرهنگ اهل بیت علیهم السلام فراهم شود.

تکریم و تعظیم ایام دهه کرامت زمینه ساز شرایط مناسبی است تا متولیان فرهنگی در جهت تقویت عقاید دینی جوانان و تعمیق باورهای دینی جامعه بهره لازم را ببرند. تقارن دهه کرامت با هفته عفاف و حجاب این مسئولیت را دو چندان نموده تا با تبیین ارزش حجاب در خانواده و جامعه، این فریضه اسلامی را ترویج دهند که دهه کرامت بهترین فرصت در این خصوص است.

زن مسلمان ایرانی، اکنون در سایه عزت و اقتدار نظام اسلامی وامدار خون‌های پاک و جان‌های مقدسی است که در طول تاریخ در دفاع از حریم زن و تکریم او اهدا شده است؛کرامتی که با احیای آن، زنان مسیر خود را در سلوک معنوی و نقش‌آفرینی هوشمندانه و عفیفانه در رویدادهای عظیم فرهنگی، سیاسی و اجتماعی انقلاب و جبهه مقابله با هجمه‌های فرهنگی غرب یافته‌اند.

مدیر مجموعه حوزوی الزهرا سلام الله علیها گرگان ضمن گرامیداشت دهه کرامت و بزرگداشت یاد و خاطره شهدای بیست و یکم تیرماه با تأكيد بر رسالت حوزه های علمیه خواهران در تبیین ارزش‌های فاطمی در جامعه افزود: ترویج عالمانه فرهنگ و گفتمان حجاب و عفاف و تشریح شاخصه‌های زن طراز انقلاب شکوهمند اسلامی ایران در نقش های اصیل و مقدس از جمله وظایفی است که باید متولیان فرهنگی کشور در این راستا تلاش مضاعف نمایند.

 


موضوعات: زندگینامه
   سه شنبه 18 تیر 1398


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31