« كلام نوراستاد مدرسه علمیه الزهرا(س) گرگان: رفتار حضرت امام(ره) با خانواده براساس حرمت گذاری و شخصیت دادن به آنان بود، چنانکه همسر خود را همراه، هم راز خود می دانستند. »

خانم مریم میرکریمی مدیر مجموعه حوزوی الزهرا(سلام الله علیها) گرگان، به مناسبت آغاز دهه کرامت پیامی صادر کرد که بدین شرح است: دهه کرامت سرشار از  مفاهیم  سازنده و ارزشمند الهی و یادآور ارزش ها و کمالات انسانی است.

وی افزود: این دهه فرصت مناسبی برای نشر و تعمیق فرهنگ اهل بیت (علیهم السلام) بویژه فرهنگ فاطمی و رضوی است تا در دریای خروشان آموزه‌های قرآنی، زمینه آشنایی هر چه بیشتر نسل جوان با فرهنگ اهل بیت (علیهم السلام)  فراهم شود.

 مدیر مجموعه حوزوی الزهرا(سلام الله علیها) گرگان دهه کرامت را فرصت مناسبی برای پیاده‌ سازی سیره رضوی در زندگی دانست و ادامه داد: تکریم و تعظیم دهه کرامت زمینه ساز شرایط مناسبی است تا متولیان فرهنگی در جهت تقویت عقاید دینی مردم بخصوص جوانان بهره لازم را ببرند.

میرکریمی خاطر نشان کرد: بدون شک تکریم و تعظیم دهه کرامت و برگزاری هر چه شایسته و پرمحتوای برنامه های این دهه، عاملی مهم و تأثیرگذار در تقویت اعتقادات عقاید دینی مردم بویژه جوانان و نوجوانان و حرکتی بزرگ در تعمیق باورهای دینی محسوب می شود.

وی با استناد به روایات، یکی از راههای وصول و قرب به خدا را خدمت به مردم دانست و دهه کرامت را فرصتی برای تقویت این فضیلت اخلاقی برشمرد و ابراز کرد: مفاهیم سازنده فرهنگ اسلامی در دهه کرامت تداعی می شود، در واقع این دهه یادآور بسیاری از مطالب عالی، مفاهیم بلند، سازنده و ارزشمند است.

مدیر مرکز پژوهشی الزهرا(سلام الله علیها) گرگان معرفی اهل بیت (علیهم السلام) و تبیین ابعاد مختلف زندگی آنان و معرفت افزایی را از محورهای برنامه های فرهنگی در دهه کرامت معرفی کرد.

میرکریمی در پایان با اشاره به وضع موجود و انجام فعالیت بصورت مجازی گفت: باید از ظرفیت های حوزه های علمیه در فضای مجازی استفاده کرد و با تهیه خوراک فرهنگی، جوانان عاشق و تشنه معارف اهل بیت(علیه السلام) را سیرآب کرده و پاسخگوی سوالات و شبهات آنان به نحو مطلوب باشیم.

 


موضوعات: زندگینامه
   سه شنبه 3 تیر 1399


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31