« معاون آموزش مرکز تخصصی الزهرا(س) گرگان: خدامحوری و وحدت عامل پیروزی انقلاب و بقای آن استتأثیر الگوی فاطمی در انقلاب اسلامی »

« خانم مریم میرکریمی» مدير مركز تخصصي و مدرسه علميه عالي الزهرا(س) گرگان در نشست بصیرتی با عنوان« بازخوانی وصیت نامه الهی سیاسی امام خمینی رحمت الله علیه» که با حضور معاونین و کارکنان  این مرکز تخصصی و مدرسه علمیه عالی الزهرا سلام الله علیها برگزار شد، با اشاره به عظمت ایام الله دهه فجر، آن را بالاتر از میلاد نبی مکرم اسلام صلی الله علیه دانست و بیان داشت: اهمیت این ایام بدان جهت است که در حقیقت این ایام، نام پیامبر اکرم صلی الله علیه و اهل بیت علیهم السلام را زنده کرد لذا گرامیداشت آن وظیفه شرعی ماست.

وی وصیت نامه الهی سیاسی حضرت امام رحمت الله علیه را ماحصل یک عمر تلاش حضرت دانست و افزود: وصیت نامه امام راحل محصول عمر شخصیتی دین شناس است که در طول عمر خود در راه کسب کمالات، تعالی روح، عرفان و مبارزه تلاش کرد.

مدیر این مرکز تخصصی بر ضرورت بازخوانی وصیت نامه امام خمینی تاکید کرد و گفت: این صحیفه به عنوان وحی خدا  از زبان یک دین شناس واقعی بیان شده است لذا ضرورت دارد که مورد بازخوانی و توجه قرار گیرد.

میرکریمی ادامه داد: حرکت انقلاب باید براساس وصیت نامه امام دنبال شود چنانچه این وصیت نامه به عنوان قانون اساسی باید مورد توجه همگان قرار گیرد.

وی به بیان فرازهایی از این وصیت نامه پرداخت و خاطر نشان کرد: این وصیت نامه با حدیث ثقلین که به عنوان حجت قاطع بر جمیع بشر است آغاز شده چراکه پایه های این انقلاب براساس قرآن و سنت شکل گرفته است و راه تداوم آن نیز جز بر محور پیروی از قرآن و سیره معصومین علیهم السلام امکان پذیر نخواهد بود لذا اگر مبنای ما قرآن و اهل بیت علیهم السلام نباشد امکان ندارد این انقلاب به مقصد برسد.

مدیر مدرسه علمیه عالی الزهرا سلام الله علیها گرگان با استناد به فراز دیگری از وصیت نامه امام راحل اضافه نمود: کنار زدن آگاهان و مفسران حقیقی قرآن از صحنه سیاسی و اجتماعی، خارج ساختن قرآن از دستور کار بعد از حضرت امیر علیه السلام، از بین بردن آرمان مقدس قرآن یعنی حکومت اسلامی در جامعه و دور نگه داشتن مردم از کتاب و سنت از جمله زمینه های انحراف به شمار می آید.

میرکریمی  به بیان راهکارهایی در جهت رفع عوامل انحراف پرداخت و اظهار داشت: آوردن مفسران حقیقی به صحنه سیاسی و اجتماعی، آوردن قرآن به متن زندگی مردم، حفظ حکومت دینی و دعوت مردم به انجام فرمان خدا و عمل به سنت از جمله راههای است که برای  رهایی از انحراف باید مدنظر قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر نقش انقلاب اسلامی در مشارکت اجتماعی زنان در وصیت نامه امام خمینی رحمت الله پرداخت و عنوان نمود: پیرامون اهمیت حضور زنان در اجتماع همین بس که امام خمینی رحمت الله علیه در تمجید از بانوانی که در راه هدف قرآن تلاش می کنند می فرمایند: “ما مفتخریم که بانوان و زنان پیرو جوان و خرد و کلان در صحنه های فرهنگی و اقتصادی و نظامی  حاضر و همدوش مردان یا بهتر از آنان در راه تعالی اسلام و مقاصد قرآن کریم فعالیت دارند “.

مدیر مرکز پژوهش های اسلامی الزهرا سلام الله علیها گرگان گفت: قرآن و احکام اسلامی اقتضای  لزوم حضور زنان را در اجتماع دارد موید این مطلب فعالیت های مختلف سیاسی و اجتماعی  حضرت زهرا سلام الله علیها و نیز فعالیت های اقتصادی حضرت خدیجه سلام الله علیها است.

میرکریمی با اشاره به این مطلب که امام خمینی رحمت الله علیه انقلاب را تحفه الهی و هدیه غیبی می دانست افزود: امام خمینی رحمت الله علیه در وصایای خود براین نکته اشاره دارد که اگر تاییدات الهی خداوند نبود امکان نداشت این انقلاب پیروز شود چنانچه مروری بر دوران قبل از انقلاب و شناخت شرایط آن زمان دلیل این کلام حضرت امام را روشن می کند که این انقلاب پیروز نمی شود مگر با تاییدات الهی .

 وی در فراز دیگر از این وصیت نامه ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران هم از جهت پیدایش و هم از جهت کیفیت مبارزه و هم در انگیزه قیام با همه انقلاب متفاوت است، از جهت پیدایش بدین معنا که ریشه این انقلاب قرآن و ائمه معصومین علیهم السلام است چنانچه وابسته به شرق و غرب نبود، به جهت کیفیت مبارزه نیز نگاه امام رحمت الله علیه آگاهی بخشی و تسخیر قلوب بود نه قیام مسلحانه و به لحاظ انگیزه نیز این انقلاب انگیزه الهی داشت.

این استاد حوزه در پایان بر حضور در راهپیمایی 22 بهمن تاکید بسیار نموده و تشویق و ترغیب و آگاهی بخشی مردم را از وظایف حضار دانستند.


موضوعات: زندگینامه
   سه شنبه 16 بهمن 1397


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31