« معاون آموزش مرکز تخصصی الزهرا(س) گرگان: انقلاب اسلامی ایران بر پایه عقلانیت استوار بودنماینده ولی فقیه در استان گلستان گفت: حضرت امام(ره) دین و ادیان الهی را مجدد وارد عرصه زندگی کرده و به دین ارزش داد، بطوری که دنیا فهمیدند دین خیلی می تواند نقش ایفا کند. »

خانم طاهره سادات موسوی در همایشی با عنوان” تبیین عظمت حضرت زهرا(س) در عالم هستی” که از سوی مدرسه علمیه عالی الزهرا(س) گرگان و ضمن حضور کارکنان و شماری از اساتید و طلاب این مدرسه، بصورت آنلاین از طریق سامانه سیما برگزار شد، بیان کرد: اگر تمام آیات را کتاب و کلمة الله بدانیم، وجود حضرت زهرا(س) ام الکتاب بوده و هستی در وجود او منتهی است.

وی، حضرت زهرا(س) را لیله القدر و قطب عالم هستی معرفی کرد و ادامه داد: اگر عالم خلقت را اسماء و صفات پروردگار بدانیم، ارزشمندترین و والاترین اسم خداوند، در وجود حضرت زهرا(س) متجلی است.

مسئول پاسخگویی به سوالات شرعی دفتر مقام معظم رهبری افزود: حضرت زهرا(س)، قطب عالم هستی است که در قوس صعود و نزولِ حلقه اتصال بین عالم مخلوقات و مبدأ آفرینش، وجود مقدس ایشان است.

موسوی خاطرنشان کرد: به حکم ادله، هیچ مقامی برای مرتبه مخلوقات تصور نخواهد شد، مگر اینکه حضرت زهرا(س)  آن صفات را دارا باشد، چنانچه حدیث شریف کساء دلیل بر این مدعا است.

وی با اشاره به لفظ” ابوها” در حدیث کساء، به نقش محوری حضرت زهرا(س) اشاره کرد و در بیان علت بکار بردن کنیه” ام ابیها” برای حضرت زهرا(س) توضیح داد: ریشه شجره طیبه نبوت، حضرت فاطمه زهرا(س)، ساقه آن علی(ع) و میوه های آن حسنین(علیهم السلام) هستند.

مبلغه بعثه رهبری، با اشاره به تقارن مولود امام خمینی(ره) و روز زن اضافه کرد: در روز زن و در این انقلاب اسلامی، زن به معنای حقیقتِ زن بودن متولد شد که مراد از تولد در اینجا، حیات برتر است.

موسوی، با اشاره به مقام انسان شناسی و جایگاه زن در عالم هستی و در پاسخ به شبهاتی که پیرامون آن وارد است، بر شناخت درست جایگاهِ مقام نبوت، رسالت و امامت تاکید داشت و پشتوانه تمامی نبوت های تشریعی را” ولایت” دانست.       

وی، مقام ولایت را رسیدن به مقام قرب الی الله معنا کرد و افزود: انسان قادر است پله های ترقیرا چنان بپیماید و به یک مرتبه ای از وجود نایل شود که مظهر تمام نمای اوصاف پروردگار و معنای تام خلیفه اللهی شود، چنانچه حضرت زهرا(س) به چنین مرتبه وجودی ولایی و مقام انبایی(محدث بودن) نایل شده بود.

استاد حوزه، با اشاره به مقام عصمت و علم لدنی حضرت زهرا(س) گفت: تمام اوصافی که برای امام علی(ع) و سایر ائمه(علیهم السلام) متصور است، ریشه آن از حضرت زهرا(س) بوده و کلام امام صادق(ع) که می فرمایند: “حضرت زهرا(س) بر همه ما حجت است “از جمله دلایل این مطلب است.

موسوی، در بحث از مسئله زن شناسی اذعان کرد: در سلسله مقامات وجودی فرقی بین زن و مرد وجود ندارد، لذا زنان نیز جهاد فی سبیل الله را در امور زندگی، خانه داری و گردانندگی نظام خانواده دارا هستند که اینها جهاد است و پاداش آن در آیه 97 سوره مبارکه نحل بیان شده است که می فرماید: ” مَنْ عَمِلَ صَالِحًا مِنْ ذَكَرٍ أَوْ أُنْثَى وَهُوَ مُؤْمِنٌ فَلَنُحْيِيَنَّهُ حَيَاةً طَيِّبَةً  وَلَنَجْزِيَنَّهُمْ أَجْرَهُمْ بِأَحْسَنِ مَا كَانُوا يَعْمَلُونَ"و نیز آیه 35 سوره احزاب بر مرتبه عنداللهی زن و مرد اشاره دارد.

وی در پایان عنوان کرد: قوام عالم هستی به وجود حضرت زهرا(س) است که قطب عالم امکان است و شرافت حضرت، رسیدن خودِ ایشان به مقامات الهی است.


موضوعات: زندگینامه
   شنبه 18 بهمن 1399


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31