« قصه زندگيکارشناس آموزش مدرسه علمیه الزهرا(س) گرگان: امید به رحمت الهی با شناخت و معرفت حاصل می شود »

 

بمناسبت آغاز سال تحصیلی جدید، خانم سیده طاهره موسوی، طی گفتگو با روابط عمومی مجموعه حوزوی الزهرا(سلام الله علیها) گرگان، نفس اَماره را بزرگ ترین شَر دانست و بیان کرد: هرگاه از شر ذی شر به خداوند پناهنده می شوید؛ بدانید! بزرگترین شر، همان نفس اَماره است که نزدیک ترین شر به انسان و شیطان بزرگ محسوب می شود.

 وی بر أُنس با دعا و مداومت بر اذکار تاکید کرد و گفت: دعا، غذایی است تقویتی که به رگ های انسان تزریق و موجب رشد او خواهد شد، هرچه انسان دست آوردهای بیشتری داشته باشد، به وساوس هم نزدیک تر است که باید بواسطه ارتباط با کلمات معصومین(علیهم السلام) خود را در لباس عافیت ِ خاص قرار دهد.        

مسئول پاسخگویی به سوالات شرعی دفتر مقام معظم رهبری، بر تقویت نیت و انگیزه تاکید و خاطر نشان کرد: اینکه گفته می شود دزد از خانه مفلس خجل آید بیرون! بدین معنا است که وقتی انسان چیزی ندارد، در گزند حوادث هم نیست؛ اما وقتی دارای علم، مرتبه، شوکت و عزت است، به همان اندازه وساوس هم بیشتر است، لذا باید از اینها به خدا پناه ببرید.

موسوی توصیه کرد: اهداف خود را ارتقا دهید که این در حقیقت بزرگ کردن شأن خود است که می توانید به میزان اهداف خود، خودشناسی کنید، هر چه انسان ضعیف تر و کوچک تر باشد، به همان میزان جلوی پای خود را می بیند، اگر می خواهید بزرگ شوید، باید دید خود را توسعه داده و اهداف خود را بزرگ کنید.

 وی عنوان کرد: “ما می توانیم” را به نَفس خود القا کنید که این ها، دم به دم بزرگ شدن شما را بدنبال دارد، چراکه بزرگ شدن انسان با آموختن کلمات نیست،گاه انسان برای موّجه کردن عذر خود، دنبال عذر و بهانه ای می گردد اما گاهی دنبال عذر نیست دنبال کسب کمال است، لذا اگر با این انگیزه و با این هدف باشد، همه حصارها را شکسته و به اهداف عالیه دست پیدا می کند.

 وی، با اشاره به جهاد علمی زنان توصیه کرد: با اهداف رحمانی خود از دلِ نقمت ها، حکمت ها را استخراج و تهدیدها را به فرصت تبدیل کنید، چنانچه با توجه به وضع موجود، آموزش های مجازی به نوعی؛ تبدیل نقمت به حکمت است بدین معنا که باید آموزش مجازی را با خانه داری، همسرداری، بچه داری و امثال این ها جمع کرد.

استاد حوزه و دانشگاه، با تاکید بر وظیفه شناسی و کسب مهارت ها اضافه کرد: بانوان در زندگی وظایف زیادی برعهده دارند، همچنین با وجود تحصیل مجازی، هم وقت و هم زحمت بیشتری نیاز دارند، لذا اگر اهداف و انگیزه ها قوی باشد، خود را بزرگ کرده، ارزش افزوده پیدا می کنند و در نزد خدا نیز به مقام و جایگاه خواهند رسید.

 موسوی در پایان تصریح کرد: بانوان با حضور در صحنه علم، اجتماع و کسب موفقیت های بسیار، با دیدگاه های غلط پیرامون زنان، مبارزه و ثابت کردند همیشه در خط مقدم بوده و موجب پیشرفت جامعه هستند.


موضوعات: زندگینامه
   سه شنبه 18 شهریور 1399


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31