« سر سفره احسان حاضر باشيم.......استاد دانشگاه آزاد اسلامی گرگان: علم آشکارترین وسیله عزت، قدرت و توسعه همه جانبه کشور است »

 

    « خانم فرحناز رجب زاده» در نشست معرفتی که با حضور طلاب مدرسه علمیه عالی الزهرا سلام الله علیها و به مناسبت ایام ماه رجب برگزار شد، با اشاره به اعمال و اهمیت این ماه بیان داشت: ماه رجب، ماه خدا است و اهمیت فوق العاده ای برای خودسازی و عبادت دارد چنانچه برای مهیاشدن ضیافت ماه رمضان و درک لیالی قدر، غنیمت شماری لحظات و ساعات این ماه در شریعت مقدس اسلام و سیره بزرگان دین ازاهمیت و جایگاه ویژه ای برخوردار است.

وی با استناد به کلامی از رهبر معظم انقلاب پیرامون دعاهای ماه رجب افزود: معظم له دعاهای ماه رجب را دریایی از معرفت دانسته و می فرمایند: “در دعا فقط این نیست که دل انسان را به خدا نزدیک کند بلکه فراگیری و تعلیم است، تزکیه هست، ذهن را روشن می کند و حقایق و معارفی را به انسان می آموزد که در زندگی به آنها نیاز داریم ” .

مبلغ مدرسه علمیه عالی الزهرا(س) گرگان به شرح فرازهای دعای ماه رجب از امام صادق علیه السلام پرداخت وادامه داد: در اولین فراز از دعای ماه رجب که پس از هر نماز توصیه به خواندن آن شده است به معرفی خداوند می پردازد چنانچه حضرت می فرماید: “یا من اَرجوه لکل خیر و آمن سخطه عند کل شر” که خداوند منشأ هر خیری است و در امان است انسان از هر خشمی که بواسطه غضبش نازل شود “.

رجب زاده خاطر نشان کرد: در ادامه این دعا، عطایای خداوند شمارش می شود که اولاً خداوند عطا کننده به هر سائلی است، ثانیاً الطاف و عطایای الهی بیشمار است چنانچه در مقابل عمل خیر هرچند بسیار ناچیز باشد لطف بیشماری عنایت می فرماید. البته فراز بعدی که حضرت می فرمایند: ” یا من یعطی من لم یسئله…"گواه این مطلب است که حتی در صورتی که انسان از خداوند درخواستی هم نکند خداوند متعال عطایای خود را شامل انسان خواهد نمود.

وی دعای فوق را سرشار از لطف، رحمت و فضل بیکران الهی دانست وگفت: دعای وارده تماماً امید و مثبت اندیشی است که توجه به مفاهیم آن، وجود ما را متحول می کند چنانچه با تأمل در مضامین بلند آن؛ آرامش و اعتماد به نفس و نیز شوق انجام کار خیر به انسان عطا می شود.

در پایان این نشست، حقیقی کارشناس فرهنگی مدرسه ضمن تاکید بر نقش تبلیغی مبلغین در ایام اعتکاف و توجه به اعمال ایام البیض یادآور شد: تقاون ایام اعتکاف با ورود سال جدید و ایام تعطیلات مانع از انجام کار تبلیغی نشود و سعی کنید در این ایام بیش از پیش به فعالیت های فرهنگی تبلیغی پرداخته و ضمن حضور در مراسم اعتکاف، پاسخگویی سوالات دینی معتکفین باشید.

 


موضوعات: زندگینامه
   یکشنبه 26 اسفند 1397


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31