« "حواست به من باشد"سه نکته صادراتی... »

خانم زهرا نجفی نژاد در جمع طلاب خوابگاهی مجموعه حوزوی الزهرا(س) گرگان برگزار شد بیان داشت: محیط خوابگاهی فرصتی مناسب برای کسب معرفت و معنویات و تمرین و تجربه ای گروهی است که افراد در کنار هم و باهم می توانند بسیاری از مسائل را تجربه کرده و به اصلاح و تقویت صفات بپردازند.

 وی افزود یکی از صفاتی که یک فرد مومن باید در خود تقویت کرده و موجب رشد انسان می شود” حسن خلق” و” خوش خلقی” است که خصوصاً در محیط جمعی و خوابگاهی باید مدنظر قرار گیرد.

 استاد حوزه با تاکید بر تخلق طلاب به آداب و صفات الهی ادامه داد: از دیگر راههای موفقیت در رشد و تکامل انسان، داشتن روحیه مداراست، بدین معنا که قلباً نسبت به دیگران دلسوز و خیرخواه باشیم و در اصلاح و پیشرفت به آنان کمک نماییم.

 نجفی نژاد با تاکید بر رعایت ضوابط خوابگاهی  ابراز کرد: در کنار آموزش و تحصیل برای رشد تربیتی و تهذیبی خود  تلاش نموده و در این جهت به مطالعه کتب و سیره بزرگان پرداخته و رعایت برخی آداب را به همدیگر یادآور شوید.

 وی بر کسب برکات معنوی در خوابگاه بسیار توصیه نمود و گفت: بدنبال لذات ماندنی و اثربخش همچون لذت مناجات جمعی، کمک و دستگیری از هم، نماز اول وقت و جماعت و …باشید و به شادی های زودگذر اکتفا نکنید.
مشاوره حوزه اضافه کرد: سعی کنید از محیط خوابگاه بهترین بهره را ببرید چراکه این محیط تمرینی برای زندگی مشترک شما در آینده است لذا آنچه امروز از فضایل بدست می آورید توشه راه شما برای زندگی آینده خواهد بود.

نجفی نژاد با تاکید بر استفاده از فرصت خوابگاهی اظهار داشت: محیط خوابگاهی صرفاً مکانی برای استراحت و خواب و خوراک نیست بلکه بخش عمده ای از زندگی طلاب علوم دینی در این فضای معنوی و جذاب خلاصه می شود و بدین خاطر همه طلاب در نظافت حجره، نشاط، معنویت، وظیفه شناسی و رعایت حقوق دیگران و… در تلاشند.


موضوعات: زندگینامه
   چهارشنبه 20 آذر 1398


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31