« پوشیدگیپیام حضرت آیت الله نورمفیدی موسس محترم مدرسه علمیه الزهراء(س) گرگان به مناسبت بازگشایی مدارس »

حضرت آیت الله نورمفیدی در گفتگو با مدرسه علمیه الزهراء (س) گرگان گفت : نقش و جایگاه زنان در حوزه‌های علمیه خواهران از یک سو و میزان نیاز جامعه نسبت به آگاهی از معارف دینی از سوی دیگر، باید مورد توجه خواهران طلبه باشد تا به این وسیله آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی که به دست حضرت امام خمینی (ره) طراحی شده است، محقق شود.

وی با اشاره به اینکه نخستین دلیل تأسیس این مدرسه و نیز موسسه آموزش عالی الزهراء(س) ترویج علم و دانش است ، گفت: به مصداق فرمایش رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) اگر امروز، حوزه علمیه‌ای زنده، با نشاط، پربار، آگاه، پر تلاش، اهل علم و اهل عمل و منطبق بر وظایف وجود داشته باشد، بیست سال دیگر، جمهوری اسلامی تثبیت شده و قوی، واقف، مسلط بر امور خود و مجهز در مقابل دشمنان، خواهیم داشت. اگر ما امروز این حوزه را نداشته باشیم، فردا آن جمهوری اسلامی را نداریم.

موسس مدرسه علمیه و موسسه آموزش عالی الزهرا ء(س)با بیان این که دانش در انحصار آقایان نیست و در دین اسلام زنان هم باید وارد این عرصه علم و دانش شوند‌، افزود:اگر در گذشته چنین تفکری در جامعه بوده که زنان نباید وارد میدان علم شوند به خاطر مسائل سنتی بود و این نگاه‌ها ارتباطی به اسلام ندارد.

نماینده ولی فقیه دراستان دلیل خود در خصوص تأسیس مدرسه علمیه خواهران رادفاع زنان از احکام شرعی در محافل مذهبی برشمرد و افزود: متأسفانه برخی محافل و جلسات سنتی از محتوای مناسبی برخوردار نبود و برخی افراد غیر حوزوی به بیان احکام و مسائل دینی در این جلسات می‌پرداختند.

وی، تربیت بانوان آگاه به مسائل دینی را یکی از مهم‌ترین دلایل تأسیس مدرسه علمیه خواهران در گرگان اعلام کرد و ادامه داد: ما افتخار می کنیم که خواهران به برکت انقلاب اسلامی در این حوزه فعال هستند و می توانند نقش پررنگ تری در تربیت اسلامی جامعه داشته باشند.

امام جمعه گرگان ادامه داد: خوشبختانه با تأسیس این مدرسه علمیه و پرورش افراد صاحب نظر زنان هم از نگاه اسلام در داخل کشور و مجامع بین المللی عالمانه وارد عرصه شوند و با علم و اجتهاد و آشنایی با معارف دینی پاسخگوی اشکالاتی که دنیای کفر علیه اسلام دارد، باشند.

آیت الله نورمفیدی با تأکید بر این که خواهران طلبه در تعلیم به مسأله تهذیب نیز توجه کنند، بیان داشت: جامعه ای که در آن مادران طلبه فرزندان آن جامعه را تربیت کرده باشد به طور قطع شاهد رسیدن به یک جامعه آرمانی و ایده آل خواهیم بود لذا تحصیل خواهران در حوزه های علمیه به عنوان مادران و خواهران جامعه اهمیت بسزایی دارد.


موضوعات: معرفی اساتید
   دوشنبه 31 شهریور 1393
نظر از: مظلومی [عضو] 
مظلومی

پایان شهریور ماه، سرآغاز فصلی نو از رشادت‌ها و ایثارگری‌های مردان و زنان غیوری است که در طول هشت سال دفاع مقدس، ابهت پوشالی دشمنان ایران اسلامی و افسانه بی‌پشتوانه شکست‌ناپذیر استکبار جهانی را با سلاح ایمان و وحدت، در هم شکستند. آغاز هفته دفاع مقدس گرامي باد

1393/07/01 @ 10:26


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31