« قرآن و سنت مرجع و معیار شناخت فضایل و رذایل در اسلام است استاد مدرسه علمیه الزهرا(س) گرگان؛ قرآن و سنت را مرجع و معیار شناخت فضایل و رذایل در اسلام دانست.حضرت آیت الله نورمفیدی:حوزه‌های علمیه باید پاسخ‌گوی شبهات باشند »

خانم مریم دوست محمدیان در جمع طلاب خوابگاهی مجموعه حوزوی الزهرا(سلام الله علیها) گرگان، ماه ربیع را بهار ماه ها دانست و بیان داشت: ماه ربیع، ربیع حیات و بهار زندگی است، زیرا آثار رحمت خداوند در آن هویداست و مهمترین آثارش، ولادت رسول گرامی اسلام (صلی الله علیه) است  که سرآغاز همه‌ی برکاتی است که خداوند بواسطه ایشان بر جامعه‌ی بشریت  عنایت کرد.

وی افزود: از جمله توفیقات خداوند بر انسان؛ ایجاد پیوند قلبی بین او و ائمه هدی (علیهم السلام) است که این مهم جز از طریق معرفت و اطاعت ممکن نخواهد بود چنانکه رمز فلاح و رستگاری انسان در این است.

معاون آموزش مدرسه علمیه عالی الزهرا(س) گرگان بر معرفت، محبت و اطاعت نسبت به اهل بیت(ع) تاکید نمود و ادامه داد: معرفت و شناخت، محبت بدنبال دارد و با محبت، تبعیت ایجاد می شود.

خانم دوست محمدیان، دین اسلام را بهترین و کاملترین دین برشمرد و گفت: در اهمیت و ارزش دین مبین اسلام همین بس که خداوند متعال بهترین مخلوقات خود را برای تبلیغ آن فرستاده لذا تبعیت و همراهی با دین اسلام و پیامبر اکرم(صلی الله علیه) می طلبد که بین تابع و متبوع سنخیت وجود داشته باشد.

وی طلاب را سالکان الی الله و وارثان انبیا نامید  و خاطر نشان کرد: شما طلاب رابط بین مردم و خدا و نماینده ائمه هدی (علیهم السلام) هستید لذا باید طوری عمل و رفتار نمایید که موجب زینت و افتخار ائمه اطهار(علیهم السلام) باشید.

استاد حوزه قرار گرفتن در حوزه علمیه را برای طلاب عنایت و لطفی از جانب پروردگار دانست و توصیه کرد: حال که در این محیط مقدس قرار گرفته اید سعی کنید از عمر خود بهره لازمه را ببرید و از غفلت دوری کنید.

خانم دوست محمدیان بر رعایت نظم و انضباط و داشتن برنامه سیر و سلوک در مسیر طلبگی تاکید نمود و آن را رمز موفقیت طلاب برشمرد.

وی اضافه کرد: از مهمترین وظیفه یک طلبه؛ خوب درس خواندن است چنانچه بعد از فراگیری درس بتواند آن را به خوبی به دیگران انتقال داده و قدرت تدریس آن را پیدا نماید. خوب درس خواندن با درک خوب، فهم بالا و بصیرت همراه است.

عضو هیئت امناء مجموعه حوزوی الزهرا(س) گرگان  با استناد به کلام امام خمینی(ره) تصریح کرد: شما طلاب نشانه اسلام و خداوند هستید لذا کسی که نشانه  خدا واسلام است  باید طوری عمل نماید که همه حرکات، سکنات، اعمال ، گفتار و رفتارش الهی و براساس موازین الهی باشد.

خانم دوست محمدیان در پایان بر خلوص نیت تاکید کرد و گفت: انگیزه الهی در انجام کارها باید بندگی و رضای حق تعالی باشد نه رضایت و خشنودی غیراو. لذا ابتدا باید موانع اخلاص که عبارت از؛ ریاکاری، دلبستگی به دنیا و وسوسه های شیطان است را برطرف نمود تا کارها براساس رضایت و خشنودی خدا انجام گیرد چراکه تمامی اعمال انسان در میزان سنجش با محوریت نیت او سنجیده می شود.


موضوعات: زندگینامه
   سه شنبه 14 آبان 1398


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31