« راههای ترک گناه در کلام سید و سالار شهیدان(ع)مدیر مدرسه علمیه عالی الزهرا(س) گرگان:زیبا ندیدن ناشی از ضعف توحید و خداشناسی است »

«خانم زهرا علاءالدین» معاون فرهنگی مدرسه علمیه عالی الزهرا(س) گرگان در مراسم آغاز سال تحصیلی در جمع طلاب این مدرسه به بحث پیرامون فضیلت علم و دانش پرداخت و بیان داشت: قرار گرفتن در مسیر علم و فقاهت توفیقی است که خداوند بر شما طلاب عنایت فرموده و افتخار مرزبانی از دین و شریعت را نصیب شما نموده است.

وی افزود: خداوند متعال نسبت به شأن و جایگاه علم و متعلم عنایت خاصی مبذول داشته و آن را از سایر طبقات ممتاز ساخته است به طوری که دانش و معرفت را در اوج همه مراتب و مقامات قرار داده و با بخشش این نعمت بر انسان منت نهاده است.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه عالی الزهرا(س) گرگان با استناد به آیه 269 از سوره مبارکه بقره ادامه داد: مراد از حکمت در این آیه، مجموعه علوم و معارفی است که انسان را به حقیقت رهنمون می سازد و هیچ شبهه و ابهامی در آن وجود ندارد.

خانم زهرا علاءالدین گفت: اگر کسی از چنین آگاهی هایی بهره مند گردد بدون شک خیر و برکت فراونی نصیبش خواهد شد چراکه با این آگاهی ها مجرای علم و دانش بر روی انسان گشوده می شود لذا می توان گفت: علم مقدمه ای برای حکمت است.

وی خاطر نشان کرد: ارزش انسان به دانش اوست، به طوری که می توان با  آگاهی از اسمای الهی به کمال مطلق و مقام خلیفه اللهی دست یابد.

استاد حوزه اظهار داشت: مراد از علمی که می تواند مقدمه حکمت قرار گیرد، علمی است که از آن تعبیر به نور شده است«العلم نورٌ یقذفه الله…»  نوری که خدا آن‌را در قلب مؤمن انداخته و سینۀ او را جهت دریافت معارف الهی گشاده می­‌کند.

 

 

 

 

 


موضوعات: زندگینامه
   پنجشنبه 5 مهر 1397


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31