« کتابخوانى را باید جزو عادات خودمان قرار دهیم.مسئولیت اصلی ادیان الهی فرهنگ سازی است »

 

حجه الاسلام و المسلمین حاج آقا حسینی قمی از اساتید حوزه و دانشگاه قم و از کارشناسان دینی برنامه سمت خدا در جمع اساتید و کارکنان و طلاب مدرسه علمیه الزهراء(س) گرگان ضمن اشاره به ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و آغاز سال جدید به بحث پیرامون تبیین جایگاه و هویت طلبگی پرداختند و بیان داشتند: در مسیر طلبگی سبک زندگی ائمه اطهار (ع) و بزرگان اخلاق حوزه ، الگویی مناسب برای طلاب حوزه هــــای علمیه می باشد.

وی افزود: طلاب علاوه بر تلاش در فراگیری دروس طلبگی در این راستا به سه اصل مهم که عبارتند از : پیش مطالعه ، حضور جدی در درس و مباحثه توجه ویزه نمایند تا بتوانند موفق شوند.

وی در ادامه افزود: از این حدیث که “العلم والدین توامان ، اذا افترقا احترقا ” استفاده می شود علم و دین با هم هستند و جدایی آنها از هم موجب برپایی آتش می شود.اگرچه خوب درس بخوانید اما اگر علم شما با اخلاص و قصد قربت همراه نباشد هیچ فایده ای نخواهد داشت. معنویت پایه و اساس طلبگی است.دوری از اصالت طلبگی آفتی برای روحانیان است . سبک زندگی طلبگی تجمل‌گرا نیست ، خود را از هرگونه تعلقات دنیایی رها سازید.

حسینی قمی در سخنان خود با اشاره به جایگاه رفیع علمی و معنوی عالمه فاضله مجتهده امین بیان داشتند: در حقيقت ، ارج نهادن به شخصيت ایشان استوانه علم و تقوا خواهد بود .شخصيت علمى و تقواى اين عالمه ربانیه خود حجتى است بر اينكه زنان جامعه اسلامى مى‏توانند با طى مدارج عالى علم و معرفت وجودشان منشأ خدمات عظيم و ارزشمند علمى و فرهنگى قرار گيرد.

وی در پایان طلاب را به استفاده از فرصت ها در عرصه های علم، عمل، تزکیه و تهذیب نفس توصیه کرد و گفت: خدا را شاکر باشید، به خاطر توفیقی که خداوند متعال شامل حالتان کرده تا بتوانید به بهترین رسالت که رسالت ائمه اطهار و پیامبران الهی بوده است دست یابید.


موضوعات: معرفی اساتید
   دوشنبه 12 خرداد 1393


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
تیر 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31