« همه حقیقت دین ، فهم قرآن و سنت است و لازمه فهم درست دین ، طهارت می باشدتوصیه های امام خمینی (ره) برای جوانان »

امام جمعه گرگان با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید از هفته آینده، تاکید کرد: علم را فقط برای کار و کاسبی نباید آموخت.
آیت الله سید کاظم نورمفیدی در خطبه های امروز نماز جمعه گرگان افزود: علم آموزی را یکی از وظایف آموزش و پرورش دانست.
وی خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش باید دانش آموزان را به گونه ای تربیت کند که آنها علاقه مند به کسب علم شوند و در عین حال، علم را فقط برای نان درآوردن نخواهند.
نماینده ولی فقیه در استان گلستان با بیان اینکه کشف اسرار خلقت یکی از نعمت های الهی به انسان است، اظهار کرد: ذات اقدس الهی، چنین لطفی را فقط در حق انسان رواداشته است.
آیت الله نورمفیدی ادامه داد: پروردگار در خلقت انسان، راز و رمزهایی را قرار داده که یکی از آنها، علم به اسماء است؛ زیرا انسان این برتری را نسبت به ملائکه دارد تا بر اسماء الهی علم پیدا کند.
به گفته وی، جامعه ای که از علم بی بهره باشد، عقب می ماند، جامعه توانایی سربلند کردن دارد که دریچه های علم را یکی پس از دیگری بگشاید.
نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری، یکی دیگر از وظایف آموزش و پرورش را تربیت دانش آموزان بیان کرد و گفت: این وزارت خانه باید دانش آموز را با آداب اولیه تربیت آشنا کند.
آیت الله نورمفیدی با ابراز خرسندی از اینکه اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان، شعار خود را در سال تحصیلی 94 - 1393، تقویت پایه های شکر، انتخاب کرده است، تاکید کرد: آموختن آداب اولیه تربیت همچون احترام به پدر و مادر، دروغ نگفتن، قانونگرایی و ادب داشتن، نیاز به پول ندارد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامی داشت بیست و سوم ذی القعده، روز زیارتی حضرت علی بن موسی الرضا (ع) گفت: اگر توفیق زیارت آن حضرت در چنین روزی از راه نزدیک را نداریم می توانیم از راه دور، ارادت خود را به ایشان اعلام کنیم.

امام جمعه گرگان افزود: ائمه معصومین (ع)، امین پروردگار و حجت او بر روی زمین هستند، کسی، سبک و سیره آنها را در زندگی، برنامه عمل خود قرار دهد، دچار مشکل نخواهد شد.
آیت الله نورمفیدی خاطرنشان کرد: امام رضا (ع) فرمودند: کسی که مرا زیارت می کند، روز قیامت، زمانی که نامه اعمالش را به دستش می دهند، هنگام گذشتن از پل صراط و وقت رسیدگی به اعمالش، به او کمک می کنم.
وی همچنین ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس با طرح این پرسش که کشورها، روز پیروزی خود در جنگ را جشن می گیرند، چرا ما روز آغاز جنگ تحمیلی را برای جشن انتخاب کرده و یک هفته این روز را گرامی می داریم؟
آیت الله نورمفیدی با بیان اینکه این موضوع یک ریشه اسلامی و قرآنی دارد، اظهار داشت: این موضوع، در پایان ناپذیر بودن جنگ حق و باطل، ریشه دارد.
به گفته وی، تا زمانی که امام زمان (عج) ظهور نکرده اند این جنگ ادامه دارد.


موضوعات: معرفی اساتید
   شنبه 29 شهریور 1393


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31