« نماینده ولی فقیه در گلستان:فتح خرمشهر با اتحاد سپاه و ارتش محقق شدآدمي گناه مي كند و بدان سبب از نماز شب محروم مي شود »

 

    آیت الله سیدکاظم نورمفیدی در جمع شرکت کنندگان مسابقات قرآنی استان گلستان در مصلی گرگان اظهار کرد: بهترین معرف قرآن خدا و خود قرآن است. باید اول به این نکته توجه کنیم که قرآن خودش را چگونه معرفی کرده است به تعبیر خود قرآن ، قرآن ذکر ونور، هدایت و موعظه است و تعابیر این چنینی از قرآن می شود.

وی افزود: جای اصلی قرآن دل است و آیات قرآن از طریق گوش وارد دل می شود.

امام جمعه گرگان گفت: این جلسات باید گام اول باشد برای اینکه با تلاوت قرآن، حفظ قرآن و قرائت قرآن وارد محتوای قرآن شویم و آنچه را که خدا و پیامبر از ما می خواهند به انجام برسانیم.

وی اظهار کرد: قرآن هم دنیا و هم آخرت ماست، اگر انسان با دل آیات شریفه را گوش دهد یقین بدانید موجب تحول او می شود، ما باید به دنبال تحول باشیم اگر قرآن نبود جامعه جاهلیت عرب دنیارا غبظه می کرد.

آیت الله نورمفیدی اظهار کرد: روزی مرد عرب خدمت رسول خدا آمد و گفت به من قران یاد بده پیامبر(ص)سوره اذا زلزله را خواند تا اینکه به دو آیه آخر رسید و گفت انسان در دوران زندگی اگر یک ذره کار خیر انجام دهد در قیامت خود عمل را می بیند و اگر کار بد انجام دهد باز فردای قیامت خود عمل را می بیند. سوره تمام شد و مرد عرب هم از جای خود بلند شد پیامبر(ص) فرمود: به کجا میروی مرد عرب گفت یا رسول الله اگر دل من دل باشد همان دو آیه آخر برای من تا آخر عمر بس است، بعد از رفتن آن مرد پیامبر خطاب به اصحابش فرمود یک مرد فقیهی از مجلس ما خارج شد.

وی تصریح کرد: تقاضای من از مسئولان قرآنی این است که به دنبال این باشید که نسل جوانی که برای قرائت و تلاوت می آیند راحت و آسان وقتی قرآن را می شنوند بفهمند که خداوند چه می گوید.

امام جمعه گرگان گفت: باید راهی برای این مسئله پیدا کنید همان طور که راهی را پیدا کردیم که خواندن قرآن را سریع یاد بگیرند باید راهی را پیدا کنیم که همه این جوانان با چند جلسه بتوانند آیات شریفه قرآن را بفهمند، جلسات تفسیر هم کفایت نمی کند باید کاری کنیم جوانان ما و همه جامعه ما ابتدایی ترین چیزها را بفهمند.

وی افزود: به دنبال راهی باشید جوانانی که برای تلاوت می آیند با چند جلسه آیات محکم قرآن را بفهمند، پس حوزه های علمیه شیعه و سنی به دنبال این مسئله برویم.

امام جمعه گرگان گفت: تلاوت و قرائت خوب است به شرطی که دری باشد که محتوای قران را به روی ما باز کند.

وی خطاب به جوانان ادامه داد: از برکات این ماه عزیز و برکات نماز شب غافل نشوید ، این ها برکاتی است تا آدم ورود پیدا نکند لمسش نمی کند، انشالله خدای متعال دل هایتان را به نور روشن، زبان هایتان را به ذکر قرآن روان و گوش های ما را با شنیدن آیات قرآن به حقیقت قرآن آشنا بگرداند.


موضوعات: زندگینامه
   شنبه 5 خرداد 1397


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31