« نماینده ولی فقیه در استان گلستان: در مقابل دائم الربوبیت، دائم العبودیت باشیم.نماینده ولی فقیه در استان گلستان: کمال انسان در رسیدن به مقام خلافت الهیه است »

آیت الله سید کاظم نورمفیدی در سومین جلسه اخلاق هفتگی خود از سوی مدرسه علمیه عالی الزهرا(س) گرگان و  بصورت پلتفرم بومی اسکای روم برای استفاده عموم طلاب برگزار شد، مهمترین وظیفه انبیاء را” تزکیه” دانست و بیان کرد: تحصیل علم کار سختی است ولی مهم تر از آن، تزکیه نفس است.

وی، ریاضت و سختی کشیدن را از لوازم تزکیه و تطهیر باطن برشمرد و افزود: همانطور که جسم و بدن انسان با ورزش و ریاضت تقویت شده و به کمال می رسد، روح و نفس انسان نیز برای تقویت، رسیدن به کمال معنوی نیازمند ریاضت و تحمل سختی ها است.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان، در بیان ضرورت و اهمیت توجه به نفس ادامه داد: امام علی(ع) در ذیل روایتی، بر ورزش و ریاضت نفس خود با تقوا تاکید کرده و می فرمایند: ” برای رسیدن به مقامات معنوی، باید بر نفس خود غلبه پیدا کنید” همچنین در کلام دیگری می فرمایند: “بخاطر ترک معصیت ها بر نفس خود غالب شوید، تا برای شما سوق دادن نفس به سوی طاعت ها آسان گردد ” .

نورمفیدی در ادامه، خطاب به طلاب خاطرنشان کرد: در مسیر بندگی خداوند، از اجبار و فشار بپرهیزید،  چراکه بندگی و عبادت خداوند با اکراه و اجبار سازگاری ندارد بلکه باید ذوق و لذت بندگی در فرد ایجاد شود، رسول مکرم اسلام(ص) در روایات متعدد، بر رفق و مدارا و عدم اکراه در امور معنوی تاکید می فرمایند، برای رسیدن به مراحل عالیه، باید به تدریج و مرحله به مرحله حرکت کرد تا به نتیجه مطلوب دست یافت.

وی در پایان، لازمه رسیدن به درجات عالیه را استمرار در عمل دانست که با استمرار در عمل، توفیق الهی حاصل شده و انسان به کمال نهایی دست می یابد.


موضوعات: زندگینامه
   شنبه 6 دی 1399


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31