« مبلغ بعثه مقام معظم رهبری :اعتقاد به وجود مصلح جهانی باید با جان انسان گره بخوردهر اشتباهي پاك شدني نيست »

«آیت الله سید کاظم نورمفیدی» بیان داشت: «استاد مطهری» دارای افکار و اندیشه های منسجم بوده به طوری که عالی ترین مسائل توحیدی و فلسفی اش با هم هماهنگ بود، همچنین کتابهای این عالم بزرگ یک انسجام فکری به انسان می دهد چرا که از نظم خاصی برخوردار است.

به گزارش پایگاه خبری_ اطلاع رسانی حوزه های علمیه خواهران«آیت الله سید کاظم نورمفیدی» در ویژه مراسم هفته معلم که در جمع اساتید، کادر و طلاب مدرسه علمیه عالی الزهرا(س) گرگان برگزار شد، بیان داشت: «شکر گزاری» ایجاب  می کند که انسان از معلمان خود  یاد نموده و مقام آنان را ارج نهاده و از آنان تجلیل بعمل آورد.

وی افزود: بسیاری از معلمان با تمام وجود سرکلاس درس حاضر شده و علاوه بر انتقال علم، فضایل اخلاقی و خوبیها را نیز به شاگردان خود منتقل می کنند لذا اینجاست که بین استاد و شاگرد ارتباط ویژه ای برقرار می شود، همچون«استاد مطهری» که کلاس درسش از تعلیم فراتر رفته و منبر بیان فضایل اخلاقی بود.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان خطاب به طلاب اذعان داشت: توصیه من این است که طلاب با افکار و اندیشه ای«شهید مطهری» رشد نموده و به روز باشند. امروزه نگاه باز و روشن استاد به مسائل می تواند بسیار تاثیر گزار باشد لذا سعی نموده با افکار و اندیشه های بلند ایشان آشنا شوید.

سید کاظم نورمفیدی گفت: «استاد مطهری» دارای افکار و اندیشه های منسجم بوده به طوری که عالی ترین مسائل توحیدی و فلسفی اش با هم هماهنگ بود، همچنین کتابهای این عالم بزرگ یک انسجام فکری به انسان می دهد چرا که از نظم خاصی برخوردار است.

وی خاطر نشان نمود: «استاد مطهری» در بیان یک مسئله تا عمق آن مطلب پاسخگو بوده و به تمامی شبهات و سوالات پیرامون آن مسئله می پرداختند.

امام جمعه این شهرستان تصریح کرد: مبلغین علوم دینی در مسیر تبلیغ با تاسی از سیره تبلیغی استاد مطهری باید بتوانند به خوبی به شبهات و سوالات جامعه پاسخ داده و در مسائل، اقامه منطق نمایند.

موسس مدرسه علمیه عالی الزهرا(س) گرگان افزود: معلمی که علاوه بر انتقال علم، فضیلت و اخلاق را به شاگردان خود منتقل کند در واقع کار انبیا(علیهم السلام) را انجام داده است و براساس روایات عدیده اهل بهشت خواهد شد.

وی یادآورشد: در روایات بسیاری از ائمه معصومین(علیهم السلام) پبرامون عظمت و جایگاه معلم سخن به میان آمده است به طوری که پیامبر اکرم(ص) معلمان را دعا می کند و از خداوند برای آنان عمر طولانی و برکت در کسب را طلب می کند.

 

 

 

 

 

 

کلیدواژه ها: مبلغين, معلم

موضوعات: زندگینامه
   چهارشنبه 19 اردیبهشت 1397


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31