« توصیه‌های امام صادق(ع) به روزه‌دارانقدر و منزلت حضرت خديجه(س) نزد پيامبر(ص) »

                                پیام حضــرت آیت الله نورمــفیدی به مناسبت هفته معلم

  نماینده ولی فقیه دراستان گلستان وامام جمعه گرگان با صدور پیامی به مناسبت هفته معلم گفت: سالروز شهادت مظلومانه متفکر شهید آیت الله مرتضی مطهری كه فرزند عزيزي براي امام راحل عظيم الشأن و پشتوانه محكم براي حوزه هاي علميه و دانشگاه ها و نيز خدمتگزاري سودمند براي ملت و كشور بود ، به زیبایی به‌عنوان روز معلم ثبت شده است.

متن پیام به این شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم»

 یکی از مهم ترین مصادیق تعظیم معلمان و اساتید، حضور در کلاس درس آنان است که انسان علاوه بر اینکه مطالب بسیاری از آنان می آموزد، از آداب و رسوم و اطلاعات غیر درسی نیز بهره مند می شود؛ افزون بر آن، به مقام دوستان خداوند و ثواب آنچه نزد خداست نیز دست می یابد. در حقیقت آموزه های معلم، همانند قطرات باران دلهای تشنه را سیراب و استعدادها را شکوفا می کند.

در جامعه انسانی، اساسی ترین کار، تعلیم و تربیت است و کسی که این رسالت را به دوش می کشد معلم است. معلمی به هر گونه تلاشی که برای هدایت، تکامل و آموزش انسان صورت می گیرد، اطلاق می شود. از همین روست که پیامبران، معلم بشر خوانده می شوند. دغدغه معلم همیشه این است که حیات بشر، بر مدار ارزش ها و کرامت انسانی بچرخد و شناخت خدا و مکتب و دین، همت اساسی آدمی باشد و هیچ بیگانه ای را مجال تجاوز به فرهنگ ارزشی دین و میهن فراهم نیاید.

سالروز شهادت مظلومانه متفکر شهید آیت الله مرتضی مطهری كه فرزند عزيزي براي امام راحل عظيم الشأن و پشتوانه محكم براي حوزه هاي علميه و دانشگاه ها و نيز خدمتگزاري سودمند براي ملت و كشور بود ، به زیبایی به‌عنوان روز معلم ثبت شده است، ضمن گرامیداشت هفته معلم، امیدوارم که معلمان عزیز و همه دست اندرکاران آموزش و پروش و تربیت جامعه اسلامى در دانشگاهها و همچنین حوزه های علمیه تحت الطاف خداوند متعال و توجهات حضرت بقیه الله الاعظم (عج) و منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی ) بیش از پیش در کار تربیتى و آموزشى موفق باشند.


موضوعات: زندگینامه
   سه شنبه 16 اردیبهشت 1399


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31