« نماینده ولی فقیه در استان گلستان: روح حقیقتی که باعث می شود انسان به سعادت ابدی نائل آید«صبر» استتشرف طلاب مدرسه علمیه الزهراء(س) گرگان به مشهد مقدس »

               

 

   به گزارش پایگاه خبری_اطلاع رسانی حوزه های علمیه خواهران ،حضرت آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان گلستان و موسس موسسه آموزش عالی الزهرا(س) گرگان در جمع طلاب این موسسه  با استناد به نامه امام حسن عسگری (ع) خطاب به ابن بابویه بیان داشت:امام حسن عسگری در این نامه توصیه های اخلاقی بسیاری به ابن بابویه پدر شیخ صدوق می کنند که در واقع خطاب عام است و شامل همه شیعیان می شود.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان افزود:اولین توصیه امام حسن عسگری (ع)،دعوت ابن بابویه به تقواست.حقیقت تقوا بدین معناست که انسان در هر حالتی اعم از اعمال ،رفتار ،گفتار و …از خداوند ملاحظه داشته باشد.البته تقوا به عنوان یک امر طبیعی در هر اجتماعی وجود دارد ولی به لحاظ شریعت مقدس اسلام ،ملاحظه کردن فقط در مقابل خدا معنا پیدا می کند و در واقع حقیقت تقوا چیزی جز این نیست.

وی ادامه داد :از دیگر توصیه های امام عسگری(ع) ،سفارش به اقامه نماز است ، نماز به عنوان ستون دین است ،اگر ستون نباشد خیمه ای برپا نخواهد شد. لازم به ذکر است توصیه حضرت در این زمینه  به اهمیت و جایگاه مهم این فریضه الهی بر می گردد والا ابن بابویه از بهترین نمازگزاران بودند.در روایتی از امام صادق(ع) وارد است که حضرت شفاعت خود را شامل کسانی که نماز را سبک بشمارند نمی داند.

امام جمعه شهر گرگان یادآور شد:در ادامه حضرت توصیه به مغفرت ذنب می نمایند.مراد از مغفرت در این نامه گناهان و خطاهایی است که انسانها در حق یکدیگر  انجام می دهند.همانگونه که خالق هستی غفار الذنوب می باشد انسانها نیز به عنوان مخلوق این ذات الهی باید از خطا و اشتباهات یکدیگر بگذرند .یکی از توصیه های خداوند به نبی مکرم اسلام (ص) نیز گذشتن از خطاهای دیگران است که به حضرت توصیه می کند ” کسی را که به او ظلم نموده عفو نماید".

وی تصریح کرد: گذشتن از اشتباهات و خطاهای یکدیگر علاوه بر اینکه دل ها را به هم نزدیک  می کند آرامش را برای انسان بدنبال دارد.

موسس موسسه آموزش عالی الزهرا(س) گرگان خاطر نشان کرد:از دیگر توصیه های حضرت در نامه به ابن بابویه  توصیه به کظم غیض ،صله رحم ،حسن خلق ،مواساة الاخوان و امر به معروف و نهی از منکر است.

وی افزود:در ادامه  امام حسن عسگری(ع) بر اقامه نماز شب توصیه می نمایند.از وصایای پیامبر مکرم اسلام بر امیر مومنان علی (ع) نیز تاکید بر اقامه نماز شب است.در آیه 32 از سوره مبارکه سجده بر تهجد شبانه و خلوت با خداوند متعال تاکید شده است .خلوت با خدا و نماز شب دارای آثار بسیاری است که این آثار در اعمال انسان نمایان می گردد.خداوند متعال برای رسیدن پیامبر (ص) به مقام محمود ایشان را توصیه به اقامه نماز شب نمودند.

آیت الله نورمفیدی ادامه داد :مراد از انتظار فرج در نامه امام حسن عسگری (ع) گشایش و فرجی است که برای اسلام در پیش است که مصداق این فرج بواسطه حضرت ولی عصر (عج) است.

وی در ادامه خطاب به طلاب گفت:شما طلاب به عنوان وارثین انبیاء وظیفه هدایت مردم را برعهده دارید لذا نباید خود را در گیر جریانات و کارهای بی اساس نمایید.اگر چنانچه گناهی مرتکب شوید برای شما دو گناه محسوب می شود بگونه ای که هم خودتان آن گناه را مترکب شده اید و هم با انجام آن مجوز ارتکاب برای دیگران می شوید لذا رسالت بسیار سنگین است و باید مواظب باشید.

موسس مدرسه علمیه الزهرا(س) گرگان در پایان بر حفظ وحدت بین امت مسلمین تاکید نمود و یادآور شد:سعی کنیددر روابط خود با دیگر مسلمانان نهایت ادب و احترام را رعایت نمایید و این تفکر را به عنوان یک مبنای فکری به همراه داشته باشیدو در این زمینه به ائمه اطهار (ع) تاسی نمایید .عداوت و دشمنی با دشمنان اسلام و دوستی با دوستان اهل بیت (ع) به صورت منطقی از سیره عملی ائمه معصومین (ع) است.

 

   شنبه 11 آذر 1396


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31