« مدیر مجموعه حوزوی الزهرا(س)گرگان :طلبه علوم دینی اراده قوی و عزم راسخ را الگوی علم و دانش خویش قراردهدرهبر معظم انقلاب:درسی كه‌ اربعین‌ به‌ ما میدهد، این‌ است‌ كه‌ باید یاد حقیقت‌ و خاطره‌ی شهادت‌ را در مقابل‌ طوفان‌ تبلیغات‌ دشمن‌ زنده‌ نگهداشت‌. »

                      بيانات آيت الله سيد مجتبي نورمفيدي در ابتداي درس خارج اصول فقه


 سدير صيرفی مي‎گويد: محضر امام باقر(ع) بوديم که جوانی متذکر قبر امام حسين(ع) شد. صحبت بود در رابطه با امور مختلف از جمله آن جوان ياد آور اين مسئله شد.
« قَالَ: كُنَّا عِنْدَ أَبِی جَعْفَرٍ عليه السلام فَذَكَرَ فَتًى قَبْرَ الْحُسَينِ عليه السلام فَقَالَ لَهُ أَبُو جَعْفَرٍ عليه السلام: مَا أَتَاهُ عَبْدٌ فَخَطَا خُطْوَةً إِلَّا كَتَبَ اللَّهُ لَهُ حَسَنَةً وَ حَطَّ عَنْهُ سَيئَةً»
هر کسی که به زيارت قبر امام حسين برود و قدمی که در اين راه بر مي‎دارد نيست مگر اينکه برای هر قدم حق‎تعالی برای او حسنه‎ای مي‎نويسد و يک گناه از گناهان او را پاک مي‎کند؛ «مَا أَتَاهُ عَبْدٌ فَخَطَا خُطْوَةً إِلَّا كَتَبَ اللَّهُ لَهُ حَسَنَةً».
بالاخره يک رمز و رازی در زيارت امام حسين(ع) نهفته است که امروز ما اين رمز و راز را تا حدودی لمس و درک مي‎کنيم، شايد اين تعبير برای هيچ کدام از ائمه و معصومين(ع) نيامده، اينکه هر قدمی برای زيارت برداشته مي‎شود نيست مگر اينکه حسنه‎ای برای او نوشته مي‎شود و گناهی از گناهان او پاک مي‎شود، حاکی از يک راز و سری است که در زيارت سيدالشهداء(ع) نهفته است.
شما از خود پيامبر گرامی اسلام(ص) تا امام زمان(عج) چه در قول و چه در عمل ملاحظه کنيد، مي‎بينيد تأکيد روی زيارت امام حسين(ع) و سفارش به زيارت امام حسين(ع) و قبر سيدالشهداء(ع) وجود دارد و هيچ‎گاه اين امر مورد غفلت قرار نگرفته است. اين برای چيست؟
اين آثار معنوی زيارت سيدالشهداء است، آثار مادی فراوانی نيز برای زيارت سيدالشهداء ذکر شده است. در روايتی از امام باقر(ع) آمده است که زيارت امام حسين(ع) رزق و روزی را زياد مي‎کند، عمر را طولانی مي‎کند و اموری که باعث جلب شر است دفع مي‏کند، دفع بدي‎ها، دفع شر، جلب رزق و روزي، طولانی شدن عمر که آثار دنيايی است که برای زيارت سيدالشهداء(ع) نقل شده است، اين زيارت بخصوص در زمان اربعين نيست، بلکه کلی است و برای زيارت اربعين دستور و تأکيد ويژه‎ای داريم. اين برای چيست؟
حال شما حساب کنيد اين‎ها آثار فردی است، اگر ملت و امتی در شرايطی که به هر حال اين مي‎تواند در برابر دشمنان اسلام و اهل بيت يک صف آرايی و قدرت نمايی باشد، حتما برای آن ملت و امت اين آثار را دارد. اگر يک فرد با زيارتش گناهان خودش را پاک مي‎کند و حسنات برای خودش جلب مي‎کند، اگر فردی رزق و روزی برای خودش فراهم مي‎کند، حال شما حساب کنيد اگر يک امت، يک ملت با شرايطش يعنی زيارت بر مبنای خلوص و آگاهی و معرفت و فارغ از هوا و هوس، از ناحيه يک امت انجام شود، گمانم اين است که اين آثار به امت بر مي‎گردد. يعنی اگر يک فرد بتواند اين منافع را جلب کند، طبيعتا يک ملت اگر با هم به صورت جمعی اين کار را بکنند، هم بدي‎ها را از خودشان دور مي‎کنند، شر را نسبت به خودشان تبديل به خير مي‎کنند، برکات، رزق و روزی همه مردم توسعه پيدا مي‎کند، عمرها طولانی مي‎شود، گناهان پاک مي‎شود.
لذا تلاش برای بزرگ‎داشت زيارت سيدالشهداء در يک ايام خاص مثل اربعين آن‎هم در شرايطی که اين همه نقشه و توطئه است برای اينکه اين حرکت ضعيف شود، حتما آثار و برکات فراوانی دارد و انشاء‎الله آن‎هايی که توفيق پيدا مي‎کنند برای زيارت، خداوند همه آن‎ها را حفظ کند و همه را با سلامتی و صحت به اوطانشان برگرداند و برکاتی که از قبل اين زيارات حاصل مي‎شود برای همه امت و ملت اسلامی و برای پيروان اهل بيت و برای مردم ايران و عراق انشاءالله سرازير شود و توطئه اجانب و دشمنان که هدف آن‎ها خاموش کردن نور اسلام و نور اهل بيت(ع) است، انشاءالله همه آن‎ها نقش بر آب شود و شاهد برافراشته‎تر شدن پرچم امام حسين(ع) در دنيا باشيم.

 

 

 


موضوعات: زندگینامه
   پنجشنبه 25 مهر 1398


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31