« دلنوشته هايم را ساده نگيريد اين دلنوشته را يك دل نوشتهآثار دنيوي و اخروي زيارت امام حسين (ع) »

خانم مریم میر کریمی در جمع طلاب جدید الورود مدرسه علمیه الزهرا سلام الله علیها بيان داشت: بقای امر دین و احیای مذهب به بقای طلاب علوم دینی است. در اهمیت و فضیلت کسب علوم دینی همین بس که رسول مکرم اسلام صلی الله علیه می فرمایند: “کسی که در طلب علم الهی است همچون کسی است که روزه ها را روزه و شب را به عبادت سپری کرده باشد ” .

وی با استناد به روایتی دیگر از پیامبر اکرم(ص)” علما را وارثان انبیا” نامید و  ادامه داد: مراد از ارث در روایت فوق؛ هدایت و تعلیم است لذا طلاب علوم دینی به عنوان وارثان انبیا باید در این گفتار تفکر و اندیشه نموده و آن را سرلوحه زندگی علمی خود قرار دهند.

مدیر مجموعه حوزوی الزهرا (س) گرگان افزود: طلاب قبل از هر چیز باید هدف خود را معین و آن را به طور منطقی تصحیح کند. اگر طلبه با بصیرت مسیر طلبگی را انتخاب نماید و به ارزش این راه که راه انبیاست پی برد حتما تحمل مشکلات برای او آسان خواهد شد.

میرکریمی با استناد به کلامی از مقام معظم انقلاب به خصوصیات یک طلبه اشاره کرد و گفت: “جوانی طلبه یک جوانی نجیبی است ، اگر چه در جوان نوآوری،گستاخی و بسیاری از قیود را نپذیرفتن موجود می باشد ولی این روحیه در طلبه جوان با قید دین و تعبد تعدیل می شود و با پایبندی به ضوابط این روحیات کنترل شده و تحت اختیار قرار می گیرد” .

وی خاطر نشان کرد: اولین چیزی که یک طلبه با ورود خود به حوزه باید در خود پیاده کند، انگیزه، رغبت و عشق به این راه است لذا  از روی اجبار به نتیجه مطلوب نخواهد رسید، موید این مطلب روایتی از امام صادق علیه السلام است که می فرمایند: “اَلْمُتَعَلِّمُ يَحْتَاجُ إِلَى رَغْبَةٍ وَ إِرَادَةٍ وَ فَرَاغٍ وَ نُسُكٍ وَ خَشْيَةٍ وَ حِفْظٍ وَ حَزْمٍ ” .

مدیر مرکز پژوهشی الزهرا(س) گرگان اضافه کرد: طلبه علوم دینی اراده قوی و عزم راسخ را الگوی علم و دانش خویش قراردهد و روح و جان خود را از هر چیزی که او را از تحصیل علم و تفقه در دین باز می دارد خارج کند.

میرکریمی در ادامه سخنان خود به طلاب توصیه نمود: خوف و خشیت الهی را در زندگی خود مدنظر قرار دهید و تا به این مرحله نرسید نمی توانید تبلیغ صحیح از دین داشته باشید.

وی اظهار داشت : زمانی یک طلبه می تواند در کنار سفره قرآن و عترت بنشیند که به تهذیب و تزکیه خود اهتمام ورزد چراکه حقیقت قرآن در روایات اهل بیت علیهم السلام تجلی کرده است و  اگر کسی بخواهد به حقیقت قرآن برسد باید پاک و مطهر باشد چنانچه آیه” لایَمسّهُ إلا المطهرون” براین مطلب دلالت دارد.

استاد حوزه در پایان بر حفظ و انس با قران تاکید نمود و آن را از عوامل تقویت حافظه دانست.

کلیدواژه ها: طلاب, علوم ديني, وارث

موضوعات: زندگینامه
   پنجشنبه 25 مهر 1398


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31