« عصر تجددبایدها و نباید ها در عزاداری امام حسین ( علیه السلام) »

مؤسس مدرسه علمیه الزهرا(س)گرگان آمریکا با وضع تحریم های جدید علیه ایران درحقیقت آبروی خود را می برد  امام جمعه گرگان با بیان اینکه آمریکا با وضع تحریم های جدید علیه ایران در حقیقت آبرو و حیثیت خود را خواهد برد، گفت: آمریکا تا دیر نشده این کارها را کنار بگذارد.
به گزارش رابط عمومی مدرسه علمیه الزهرای گرگان ، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی، امام جمعه گرگان، ظهر امروز (29 آذر) در خطبه های این هفته نماز عبادی سیاسی این شهر گفت: آمریکا با وضع تحریم های جدید علیه ایران در حقیقت آبرو و حیثیت خود را خواهد برد.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان افزود: آمریکا تا دیر نشده این کارها را کنار بگذارد و حرفهایشان را در بخش های مختلف حکومتی همسان کنند در غیر این صورت آبرو و حیثیت خود را خواهند برد.

به گفته وی، ایران هنوز بر قول های خود در توافقات ژنو 3 ایستاده است، بر اساس این توافق باید تا شش ماه آینده همه تحریم ها حذف و در عوض فعالیت های هسته ای ایران نیز متوقف شود، اما اگر آمریکا تحریم جدیدی وضع کند ایران نیز فعالیت های هسته ای را از سر گرفته و ظرف 24 ساعت به جای قبل خود باز می گردد.

آیت الله نورمفیدی تصریح کرد: بی اخلاقی هایی توسط آمریکا دیده شده است، آمریکا خود را بزرگ دنیا می داند اما روی حرف خود نایستاده و تحریم های خود را اضافه کرده است، یک انسان با شخصیت و آزاده نباید زیر قول خود بزند، این بی اخلاقی ها نقطه سیاهی در کارنامه دولت آمریکا است.

وی ادامه داد: آمریکا سال ها تلاش کرد تا در دنیا موج ایران هراسی ایجاد کند ولی این بی اخلاقی های آمریکا به نفع ایران است و این توطئه را خنثی می کند.

امام جمعه گرگان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نزدیکی اربعین حسینی، گفت: چند سالی است که در عراق سنت پیاده روی از شهرهای مختلف به کربلا انجام می شودو مردم نه تنها از عراق بلکه از همه دنیا به عراق می روند.

آیت الله نورمفیدی اظهارداشت: اینگونه پیاده روی ها بی سابقه نیست، 60 سال قبل در چین مردم به رهبری مائو راهپیمایی چند هزار کیلومتری را آغاز کردند و این باعث شد تا چین از شرایط خود رها شده و به نقطه جدیدی برسد، در هند نیز مردم به رهبری گاندی راهپیمایی نمک راه انداختند که منجر به قطع دست انگلیس استعمارگر از هند شد.
وی افزود: این راهپیمایی ها نتایج و اهداف بلند و والایی دارد، حضور شیعیان از همه دنیا در این راهپیمایی افتخار شیعه است، این راهپیمایی برای اولین بار در سال 2003 و با سقوط حکومت صدام با 3میلیون نفر اتفاق افتاد و اکنون جمعیت حاضر در این واقعه به 20 میلیون نفر می رسد.
نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: این حرکت بسیار مهم و تاثیر گذار است، شیعیان امام حسین برای اینکه اعلام کنند این حرکت هر ساله و برای اثبات دفاع از اهداف مقدس، کربلا، عاشورا و امام حسین(ع) برگزار می شود از سراسر دنیا به نجف و دیگر شهرها رفته و به سوی کربلا حرکت می کنند.
وی افزود: باید با این راهپیمایی حرکت علیه رذالت و ظلم را اثبات کنیم، این راهپیمایی ها می تواند زمینه ساز ظهور امام زمان(عج) باشد.
آیت الله نورمفیدی در خطبه اول این هفته نماز جمعه گرگان، اظهارداشت: روز دوشنبه اربعین امام حسین(ع) است، زیارت قبر همه اولیا و ائمه اطهار (ع) ارزشمند است اما زیارت قبر امام حسین(ع) ارزش دیگری دارد و به گفته امام باقر(ع) کسی که علاقه به زیارت این قبر داشته باشد یعنی ایمانش کامل است.
به گفته وی، عاشورا اتفاق افتاد تا مردم ظالم و مظلوم، صحیح و ناصحیح و حق و باطل را بشناسند و بدانند که حجت خدا مسئولیت خود را انجام داد و با نثار خون خود مردم را از جهالت و نادانی نجات داد.
امام جمعه گرگان یادآور شد: لشکریان یزید افرادی بودند که فریب دنیا را خوردند و آخرت خود را به دنیای پست و بی ارزش فروختند.
وی در پایان خطبه ها، خود و دیگران را به تقوای الهی دعوت کرد.


موضوعات: مناسبتهاي روز
   شنبه 7 دی 1392


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31