امام محمد باقر (علیه السلام):
بهترین چیزی که دوست دارید مردم درباره شما بگویند، درباره مردم بگویید. 📚بحار الانوار، ج ۷۵، ص181

   دوشنبه 5 تیر 1402نظر دهید »

 

  خانم سکینه رفیعی نژاد در نشستی اخلاقی که به مناسبت دهه مبارک فجر و با حضور طلاب مدرسه علميه عالي الزهرا(س) گرگان برگزار شد به بحث پیرامون” معیارهای جامعه اخـلاقی در اندیشه حضرت امام(ره)” پرداخت و به بررسی نظرات ارسطو، افلاطون و ..پیرامون سیاست پرداخت و گفت: هرگاه سخن از جامعه به میان می آید بحث سیاست مراد است.

ادامه »

   یکشنبه 20 بهمن 1398نظر دهید »

«حجت الاسلام سید حسین حسینی قمی» : اوج نقش زنان در قرآن در مورد«حضرت زهراست» .نه تنها«سوره کوثر» بلکه تمام قرآن در شأن حضرت فاطمه(س) است.

به گزارش پایگاه خبری_ اطلاع رسانی حوزه های علمیه خواهران، «حجت الاسلام سید حسین حسینی قمی» کارشناس برنامه سمت خدا و استاد حوزه و دانشگاه در دومین نشست«فاطمه شناسی» که به مناسبت ایام فاطمیه و از سوی مدرسه علمیه عالی الزهرا(س) گرگان برگزار شد به بحث پیرامون«نقش بانوان در قرآن» پرداخت و بیان داشت: در قرآن کریم به نقش تاثیرگذار جمعی از بانوان اشاره شده است. البته در این آیات سخن از ارزش ها به میان آمده است نه شخصیت ها. به طوری که اگر شخصیت ها قابل احترام می باشند بخاطر این است که ارزش ها محترمند. در حقیقت ارزش انسانها بخاطر عمل به ارزشهاست.

ادامه »

کلیدواژه ها: احترام, ارزش, شخصيت, نقش

موضوعات: مناسبتهاي روز
   دوشنبه 7 اسفند 1396نظر دهید »

«آیت الله سید مجتبی نورمفیدی» :حضرت زهرا(س) مجمع فضایل است.کسی می تواند مسلمان تر باشد که با این فضیلت ها بهتر پیوند برقرار نماید.

ادامه »

کلیدواژه ها: جوهره آدمها, فاطمه

موضوعات: مناسبتهاي روز
   دوشنبه 7 اسفند 1396نظر دهید »

این چه کتابی است که هیچ عمل کوچک و بزرگی را فروگذار نکرده مگر اینکه آن را به شمار آورده است

بعضی ها در معادن کار می کنند تا شاید فسیلی ، سنگی قیمتی و یا ….پیدا کنند

بعضی ها در دشت و صحرا کشاورزی می کنند و تخم هویج و کاهو و سیب زمینی و پیاز و …بکارند

بعضی ها در گل خانه، با اصول و مراقبت های ویژه به تربیت گل های زیبا و زینتی مشغول اند

اما، همه ما در مزرعه دل و جانمان در حال کشت و کاریم لحظه به لحظه در حال بذرپاشی هستیم ،حال این بذر یا تخم شهوات است یا غضب یا عبادت و همه این ها در حال رشدند و به زودی نتایج آن ها را خواهیم دید! خدایا چه محشری است؟!

قرآن کریم چه زیبا فرمود:«وُضِعَ الکتابُ فَتَری المجرمینَ مُشفقین ممَّا فیه و یَقولون یا وَیلتنا ما لِهذا الکتاب لایغادرُ صغیرةً و لا کبیرةً إلاّ أَحصاها»(سوره کهف/آیه 49)

و کتاب (نامه اعمال) گذارده می شود،پس گناهکاران را می بینی که از آنچه در آن است هراسانند و می گویند: ای وای برما! این چه کتابی است که هیچ عمل کوچک و بزرگی را فروگذار نکرده مگر اینکه آن را به شمار آورده است.

پیامبراکرم(ص) چه زیبا فرمود:«الدنیا مَزرعةُ الآخرة» دنیا کشت گاه آخرت است.(مجموعه ورام/ج1/ص 183)

منبع: کتاب داستان هایی کوتاه از زندگی بزرگان علم و اخلاق/ج1/ص93

 

کلیدواژه ها: توشه برای آخرت, دل, دنيا

موضوعات: مناسبتهاي روز
   دوشنبه 7 اسفند 1396نظر دهید »

هرگز از علم فاصله نگيريد، تا نفس مي كشيد درس و بحث را ادامه دهيد.«فاطميه» نبايد فقط به اشك و گريه بگذرد بلكه بايد خطبه فدكيه حضرت درسي شود و در حوزه ها تدريس گردد ….منافاتي ندارد كه هم گريه كنيم و هم باسواد شويم.گراميداشت فاطميه به اين است كه منطق آن حضرت زنده و حفظ شود.

کلیدواژه ها: فاطميه ،, فدكيه

موضوعات: مناسبتهاي روز
   شنبه 28 بهمن 13962 نظر »

1 3 4 5 ...6 ...7 8 9 10 11 12 ... 93

جستجو
اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31