« حب اهل بیت (ع) بزرگترین سرمایه است .در کلامی از امام صادق (ع) است که حضرت سرمــــایه دار را کسی معرفی می کند که حب اهل بیت را در دل داشته باشد.ما از آنچه در دست داریم استفاده نمی کنیم و به آن عمل نمی کنیم »

به گزارش معاونت فرهنگی مدرسه علمیه الزهرا(س) گرگان ،نشست علمی با موضوع ” حضرت زینب (س) و مدیریت زمان ” با حضور زهرا علاء الدین معـاون فرهنـگی این مدرسه در جمع طلاب سطح دو برگزار شد. در این نشست معاون فرهنگی این مدرسه بیان داشت: پس از حادثه كربلا وقتي زن و فرزندان شهدا را، به همراه حضرت زينب به اسارت به نزد عبيدالله بن زياد بردند، او كه خود را پيروز اين نبرد مي ديد، براي اينكه زخم زباني به اهل بيت امام حسين (ع) بزند رو به حضرت زينب (ع) كرد و گفت: خدا را شكر مي كنيم كه او شما را رسوا كرد و تكذيب نمود. حضرت هم در پاسخ، اين جمله معروف خود را به زبان آوردند كه « والله ما رأيت الا جميلاً» آن چه براي ما اتفاق افتاد رسوايي نبود بلكه همه زيبا بود .
وی بیان داشت : به لحاظ روانشناسی شخصیت هرکسی با سه چیز شکل می‌گیرد: محیط، وراثت، تربیت. این مثلث سه ضلعی شخصیت یک انسان را می‌سازد. اگر این مثلث سه ضلعی را در زندگی زینب کبری(س) بررسی می‌کنیم اینگونه است که از نظر وراثت پدری چون امیرالمومنین علی(ع) و مادری چون زهرای مرضیه (س ) افتخار عالم بشریت دارد. به لحاظ تربیت نیز ایشان مدتی زیر نظر پیامبر(ص) و نیز مدتی هم زیر نظر امیرالمؤمنین(ع) و برادرانش بود . زینب در چنین خانواده‌ای و در دامن چنین مادری رشد کرد. مادری که دختر خود را از کودکی برای صحنه‌های مختلف آماده کرده ‌است ، به لحاظ محیط هم محیطی که ایشان در آن قرار داشتند محیط وحی بود ، محیطی که به روایت‌های مختلف پیامبر(ص) به در این خانه می‌آمد و می فرمودند : السلام علیک یا اهل البیت!
معاون فرهنگی این مدرسه افزود: کمال انسان در این مثلث سه ضلعی نهفته است ، به طوری که اگر هر سه ضلع ( وراثت ، تربیت و محیط) کامل باشد به طریق اولی این انسان ، انسان کاملی خواهد بود.لذا اگر خواهان رسیدن به کمال و سعادت هستید باید در انتخاب همسر دقت نمایید چرا که وراثت نقش بسیاری در این امر دارد.اگر خواهان نسل خوب و صالح هستید باید در این راه تلاش نمایید و این تلاش مستلزم تربیت صحیح فرزندان و فراهم نمودن محیط سالم و آرام برای رشد و تعالی است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با استناد به روایتی از پیامبر (ص) خاطر نشان نمود: باارزش ترین چیز نزد خداوند این است که انسان تسلیم امر الهی باشد.حضــــرت زینب کبری (س) مصداق بارز تسلیم امر خداست که صبرشان نیز از این امر تجــــلی می یابد.
استاد این مدرسه در پاسخ به این سوال که از کجا بفهمیم خدا از ما راضی است به کلامی از پیامبر اسلام استناد نمود و افزود: این این حدیث گفتگوی حق با پیامبرش است. گوینده خدا و مستمع رسول الله است. خداوند به پیامبرش فرمود: اگر من از بنده‌ای راضی باشم سه چیز را در زندگی‌اش قرار می‌دهم: ۱- شکر آگاهانه -۲ ذکری که فراموشی در آن نباشد و دائما توجه داشته باشد۳- محبتی که هیچ کسی را بر من ترجیح ندهد.
وی خطاب به طلاب این مدرسه افزود: نعمت حضور خود را در حوزه نباید اندک نشمارید ، شکر گزاری در برابر این نعمت است که شما را در ادامه مسیر موفق خواهد نمود. البته شکری که از قالب زبانی خارج شود و در عرصه عمل در آید. . تلاش کنید تا با فهم دقیق آموزه های دین بتوانید مروج خوبی درجامعه باشید.
علاء الدین در پایان با بیان اقسام زیبایی در ذیل کلام حضرت زینب (س) ” مارایت الا جمیلا” بیان داشت: نگاه زیبایی که زینب کبری (س) به قضایا دارند زیبایی معنوی است .در واقع زینب(س) زینت عبادت و تسلیم و نیز زینت زیبایی معنوی است.


موضوعات: معرفی اساتید
   سه شنبه 17 آذر 1394


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
تیر 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31