« زینب (س) به عنوان تالی تلو معصوم (ع) الگوی ما در هر عصر و زمانه ای استباارزش ترین چیز نزد خداوند این است که انسان تسلیم امر الهی باشد.حضــــرت زینب کبری (س) مصداق بارز تسلیم امر خداست که صبرشان نیز از این امر تجــــلی می یابد. »

به گزارش معــاونت فرهنگی موســسه آموزش عالی و مدرسه علمیه الزهرا(س) گرگان ، نشست تربیتی با حضور مریم میرکریمی مدیر این موسسه و مدرسه علمیه با طلاب خوابگاهی برگزار شد .مدیر این موسسه و مدرسه علمیه در این نشست بیان داشت: از بالاترین توفیقاتی که شامل انسان می شود فقیه شدن در دین است. در فضیلت و جایگاه عالِم همین بس که قلم عالم بالاتر از خون شهیدان است به طوری که قلم عالم شهید پرور است. رسالت عالمان دین معرفت دهی به انسانهاست که در سایه همین معرفت بود که انقلاب ایجاد شد.
وی ادامه داد : انسان در هر مرتبه ای که باشد برای رشد و پیشرفت نیاز به مرتبه بالاتر دارد و همچون آب زمانی طراوت می یابد که مدام در حال جوشش باشد.
مدیر موسسه آموزش عالی افزود: شما طلاب علوم دینی به عنوان وارثان انبیاء الهی که زمینه آشنایی با فقه ، اخلاق و عرفان برایتان فراهم گشته است باید برای طی نمودن این مسیر ظرفیت وجودی خود را بالا ببرید .هر چه ظرفیت وجودی ما بیشتر شود کسب معارف نیز برایتان بیشتر خواهد بود.
وی در ادامه به بیان راهکار جهت افزایش ظرفیت وجودی پرداخت و افزود: از جمله راههای بالا بردن ظرفیت وجودی ، شکرگزاری است. به مصداق آیه ” لئن شکَرتم لأَزیدَنَّم” اگر شکر گزار نعمت های الهی باشید خداوند شما را زیاد می کند نه اینکه نعمت زیاد شود، اگرچه با زیاد شدن فرد نعمت هم زیاد می شود. یکی از مذمت هایی که در قرآن بیان شده عدم شکر گزاری است که موجب عـــــذاب است به طوری که نعمت از انسان سلـــب می شود.
مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) گرگان خاطر نشان کرد : از جمله نعمت هایی که خداوند به انسان عطا نموده و نیاز به شکرگزاری را بر انسان لازم می کند ، محبت اهل بیت (ع) است. حب اهل بیت (ع) بزرگترین سرمایه است .در کلامی از امام صادق (ع) است که حضرت سرمــــایه دار را کسی معرفی می کند که حب اهل بیت را در دل داشته باشد.
وی تصریح کرد : دومین راه افزایش ظرفیت این است که نعمت ها را به اسباب نسبت ندهیم. اسباب را در حد وسیله بدانیم. در واقع همه چیز وسیله است و مسبب الاسباب خداست. سومین راه جهت وسیع شدن ظرفیت وجودی انسان ؛ این است که انسان خودش را هم نبیند.
استاد این موسسه و مدرسه ادامه داد : بزرگان دین جهاد را بر سه قسم می دانند ؛ جهاد اصغر ( جنگ با دشمن ) ، جهاد اوسط ( رعایت مسائل اخلاقی ) و جهاد اکبر ( مرحله عرفانی ) .آنچه مهم است نباید به مرحله اخلاق یا جهاد اوسط قانع شد بلکه باید مرحله عرفان را کسب نمود و در این راه تلاش کرد.


موضوعات: معرفی اساتید
   سه شنبه 17 آذر 1394


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
تیر 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31