« بصیرت چه ضرورتی داشته و از چه راهی بدست می آیدسومین جلسه وهابیت »

حضرت آیت الله نور مفیدی ( نماینده ولی فقیه در استان گلستان) در جلسه اخلاق هفتگی در مدرسه علمیه الزهراء(س) گرگان به بحث پیرامون شرایط  احسن الاعمال در ذیل آیه شریفه ( لیبلوکم ایکم احسن  عملا) پرداختند و افزودند: بسیاری از کارهایی که در جامعه انجـام می پذیرد وقتی با نگــرش عمیــق به آنها پرداخته می شود ، چنین برداشت مــی گردد که بسیاری از این کارها ، توام با یک سری مسائل خرافی است که جزء دین اسلام نیست بلکه جعلیات و خرافاتی است که به اسم دین وارد شده است ، لذا طلاب به عنوان مبلغان و مفسران دین مبین اسلام باید بر این مساله اهتمام وافر داشته باشند که به مسائل سطحی ننگرند بلکه مسائل را بسیار عمیق بررسی کنند مخصوصا به مسائل دینی با نگرش واقع بینانه بنگرند. از جمله مسائلی که در آن خرافات و جعلیات وارد شده مسئله عزاداری سیدالشهداء است . لذا با این توضیح ، یکی از شرایط احسن الاعمال بودن این است که کار انسان  مطابق با چیزی باشد که شارع مقدس خواسته اند ، از کم و زیاد کردن و حاشیه پردازی خودداری شود.

وی تصریح نمود: از دیگر شرایط احسن الاعمال این است که انسان گاهی در شرایطی قرار می گیرد که دو کار که هر دو خوب و پسندیده می باشد و لی شرایط طوری است که باید از بین دو کار ، یکی را انتخاب نمود و دیگری را  رها  نماید ، مانند حادثه عاشورا و شرط دیگر از احسن الاعمال ،داشتن نیت و انگیزه خوب و مطلوب ( خاصا لوجه الله و فی سبیل الله) است .

 وی در پایان از دیگر شرایط تشخیص احسن الاعمال را حفظ اعمال و مراقبت از آن عنوان نموده و بیان داشتند: گاهی انسان توفیق انجام کار خوب را بدست آورده ، مبادرت برآن می نماید ولی بعد از آن با انجام گناه ، آن کار خوب از بین می رود. آیات و روایات زیادی در این زمینه وارد شده که تاکیــــــــــد بر حفظ اعمال دارد .

 


موضوعات: مناسبتهاي روز
   دوشنبه 11 دی 1391


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31