« قله نورانی 1گوهر یگدانه »

(سخنرانی خانم میرکریمی مدیر مدرسه علمیه الزهرای گرگان در مراسم افتتاحیه سال تحصیلی  93-92 در جمع طلاب جدید الورد سطح دو و سه و طلاب در حال تحصیل).

وی با استناد به دعای بیستم از مکارم الاخلاق امام سجاد(ع) چنین بیان نمودند: حضــــــــرت زین العابدین (ع) از ذات اقدس الهی اموری را در خواست می کنند که هم وظیفه ما را در برابر خداوند معین می کند و هم در برابر جامعه و هم وظیفه ما را در مقابل کمالاتی که باید کسب نماییم روشن می سازد.

وی افزود: از جمله وظایف ما در برابر ذات اقدس الهی بنابه فرمایش حضرت امام زین العابدین (ع) این است که بنده خاص او باشیم ( مطیع فرمان الهی و منهی از نواهی الهی ) ، در واقع تابع محض وی باشیم.انسان در درجه اول باید بنده خدا باشد تا بتواند دارای مقاماتی شود. در مورد پیامبر اکرم(ص) در تشهد نماز می گوییم ” عبده و رسوله” ابتدا بنده خدا بودند و بعد به مقام رسالت رسیدند.

مدیر این مدرسه خطاب به طلاب بیان داشتند: در مسیر تحصیل علوم دینی ،ابتدائا آنچه مهم است ، وظیفه وهدف باید مشخص باشد . نیت صد در صد برای خدا باشد( قربه الی الله) .هدف و انگیزه یک چیز تزریقی و تحمیلی نیست ، هدفی که تزریقی باشد نتیجه ای بدنبال ندارد.  قدم نهادن در این مسیر باید با شعور همراه باشد نه صرف شور . انسانهایی که تنها شور دارند کارشان نتیجه ندارد ، در واقع بر گذشته خود افسوس می خورند.حضور شما در این مسیر ، نعمت و توفیقی است از سوی خداوند ، کسانی که هدفشان دنیاست فقط دنیا نصیبشان می شود ولی کسانی که برای خدا قدم در این راه نهاده اند ، خدا دنیایشان را نیز تضمین می کند همچون امام خمینی ( ره) .

وی در ادامه بیان داشت: از دیگر وظایف انسان ، وظیفه او در مقابل جامعه است در ادامه امام سجاد (ع) از خداوند استمداد دارد که توفیق عطا نماید تا مجرای خیر برای دیگران باشد.از جمله کارهای خیر در مسیر طلبگی و به عنوان یک  مبلغه ، حفظ اعتقادات و باورهای دینی مردم است. وظیفه ی جوانان سال 57 ، دفاع و ایستادگی در مقابل دشمنان اسلام بود. امروز وظیفه سنگین تر است ، امروز بنابرفرمایش مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای ( مدظله العالی) ، شبیخون فرهنگی است.امروز بدیهی ترین  اعتقادات ما را زیر سوال می برند.  ما را نسبت به نبوت و توحید دچار شک و شبهه می کنند. امروز مرزهای اعتقادی ما در خطر است و وظیفه ما دفاع از اعتقادات است.

وی افزود: از وظایف انسان در مقابل خودش ، کسب درجات عالی علم و معرفت است. با ورود به حوزه های علمیه ، جهت کسب اخلاق متعالی کوشا باشید  و در عین حال اصل تواضع و فروتنی را سرلوحه کار خود نمایید و در طی مسیر با  فراگیری علوم و برخی اصطلاحات از فخر فروشی و عجب ( برتر بینی)  که خطرهایی جدی  در مسیر طلبگی است ، بپرهیزید.


موضوعات: مناسبتهاي روز
   جمعه 29 شهریور 1392
آراي كاربران براي اين مطلب
5 ستاره:
 
(1)
4 ستاره:
 
(0)
3 ستاره:
 
(0)
2 ستاره:
 
(0)
1 ستاره:
 
(0)
1 رأی
ميانگين آراي اين مطلب:
5.0 stars
(5.0)
نظر از: سلما [بازدید کننده]
سلما
5 stars

با سلام
بسیار زیبا و جالب بود
خداوند ایشان را حفظ کند.

1392/07/02 @ 21:06


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31