« از اينترنت هم مي شود به بهشت رسيد........مسئول پاسخگویی به مسائل شرعی دفتر مقام معظم رهبری:اولین قدم در مسیر طلبگی، متخلق شدن به اخلاق الهی است »

مسئول پاسخگويي به مسائل شرعي دفتر مقام معظم رهبري«سرکار خانم طاهره سادات موسوی» گفت: راه انسان شدن، مسیری سخت و دشوار است و باید در این راه مرز خودیت و منیت شکسته شود که لازمه آن خودسازی است لذا خودسازی با خواندن و نوشتن محقق نخواهد شد بلکه باید با عمل، تمرین و ممارست همراه باشد.

به گزارش پایگاه خبری_ اطلاع رسانی حوزه های علمیه خواهران«طاهره سادات موسوی» استاد حوزه و دانشگاه تهران در نشست اخلاقی تربیتی با موضوع«رابطه بین معنویت با اخلاق کاری کارکنان» در جمع اساتید و کارکنان مدرسه علمیه عالی الزهرا(س) گرگان بیان داشت: با توجه به آیات متعدد در قرآن کریم، تعامل و برخورد خداوند در مسائل اخلاقی به گونه ای است که حتی در مقابل شِکوه انبیای الهی از امت خود، اعتنایی به اعتراض آنان ندارد لذا می توان نتیجه گرفت که اظهار نارضایتی از خانواده و جامعه مورد پذیرش خداوند و محبوب حق نیست.

وی افزود: دنیا با وجود نوسانات وتضادهای بسیار، پرورشگاه انسان است، به دلیل وجود این تزاحمات است که دنیا را دار فتنه و آزمایش نامیدند لذا در این امتحان و آزمایش هاست که انسان می تواند بزرگی خود را  نشان دهد.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: اظهار نارضایتی از مرتبه انسان کاسته و نشانه«ضیق صدر» انسان است لذا ولایت، تسلط و مدیریت انسان در این حالت ضرورت دارد. اگر انسان توان کنترل خود را نداشته باشد، ادعای بیهوده ای است که بتواند از بیرون خود را مدیریت کند.

خانم موسوی در بیان ارائه راهکار جهت رسیدن به ولایت از خود گفت: هر اندازه ارتباط معنوی انسان بیشتر شود صبر و تحمل او در مقابل ناملایمات افزون خواهد شد چراکه ساعاتِ خلوت و عبادت به انسان انرژی می دهد لذا هرچه مسئولیت او بیشتر باشد نیاز به معنویت بیشتر خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: انسان باید دائما انتخابات درون داشته باشد یعنی خود را در محکمه وجدان استنطاق و ارزیابی قرار دهد در غیر این صورت خاسر خواهد بود چرا که تصور می کند تلاش و فعالیت هایش برای خداست حال آنکه در«یوم تبلی السرائر» دستش را خالی می بیند.

مسئول پاسخگویی به مسائل شرعی دفتر رهبری با استناد به آیه 82 از سوره مبارکه«ص» اذعان نمود: براساس آیه صریح قرآن انسان نبایدهیچ گاه خود را از وسوسه های شیطان مصون بداند این امری تکوینی است که خداوند متعال بر آن صحه گذاشته است لذا اگر انسان بخواهد در طریق کمال و صعود حرکت کند باید شیطان را از خود دور نموده و از آن عبور نماید.

مشاوره حوزه و دانشگاه در پایان تصریح کرد: راه انسان شدن، مسیری سخت و دشوار است و باید در این راه مرز خودیت و منیت شکسته شود که لازمه آن خودسازی است لذا خودسازی با خواندن و نوشتن محقق نخواهد شد بلکه باید با عمل، تمرین و ممارست همراه باشد.

 

 


موضوعات: زندگینامه
   چهارشنبه 19 اردیبهشت 1397


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31