« استاد حوزه:خودسازی، تنها راه انسان شدنمبلغ بعثه مقام معظم رهبری :اعتقاد به وجود مصلح جهانی باید با جان انسان گره بخورد »

«خانم طاهره سادات موسوی» بیان داشت: اولین قدم در مسیر طلبگی، متخلق شدن به اخلاق الهی است تا زمانی که نتوانیم خود را بسازیم و مدیریت کنیم هرگز نخواهیم توانست خانواده بسازیم و در لوای آن در جامعه موثر باشیم.

به گزارش پایگاه خبری_ اطلاع رسانی حوزه های علمیه خواهران«طاهره سادات موسوی» در نشست اخلاقی تربیتی با موضوع«آثار عایت زی طلبگی برجامعه» که از سوی مدرسه علمیه عالی الزهرا(س) گرگان برگزار شد، خطاب به طلاب بیان داشت: پذیرش یک مقام و موقعیت از سوی انسان مسئولیت هایی را برای او به ارمغان داشته که باید به خوبی از عهده آن برآید وإلا در مقابل«امین الله» خائن شمرده می شود در این بین عنوان«طلبگی» کِسوه با کرامت و بلندی است که مسئولیت های بسیاری با خود به همراه دارد.

وی یکی از وظایف خطیر طلاب را تبلیغ و تحقیق در عرصه دین دانست و افزود: طلاب علوم دینی به عنوان مبلغین دین مبین اسلام در برابر شبهات دینی مسئولند، اگرچه این شبهات علامت رشد فرهنگی جامعه محسوب می شود ولی اگر به چالش منجر شود موجب به زمین زدن انسان خواهد شد و خسارت بی شماری را بدنبال خواهد داشت لذا حافظان این مسیر در مرحله اول باید حوزه های علمیه باشند.

مسئول پاسخگویی به مسائل شرعی دفتر مقام معظم رهبری در بیان فضیلت و جایگاه حوزه های علمیه ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران به نام حوزویان رقم خورده است چراکه بنیانگذار آن مفسرِ حکیم حضرت امام خمینی(ره) بود که تحول و انقلاب فکری را ایجاد نموده و با انقلاب درون موجب انقلاب بیرونی شد.

طاهره سادات موسوی خاطر نشان کرد: امام خمینی(ره) احیاکننده دین رسول الله(ص) و زمینه ساز حکومت عدل جهانی بود و امروز شما طلاب علوم دینی پاسدار این اهداف بلند هستید.

وی گفت: اولین قدم در مسیر طلبگی، متخلق شدن به اخلاق الهی است تا زمانی که نتوانیم خود را بسازیم و مدیریت کنیم هرگز نخواهیم توانست خانواده بسازیم و در لوای آن در جامعه موثر باشیم.

استاد حوزه و دانشگاه خاطر نشان کرد: طلاب علوم دینی پرچم دار نهضتی هستند که نشأت گرفته از رسول الله(ص) و اوصیای آن حضرت تا آخرین آنان حضرت مهدی(عج) است که زمینه ظهور حضرت نیز براساس کلام نبی مکرم اسلام(ص) و هدف بعثت، با تخلق به اخلاق الله ممکن و میسر خواهد بود.

موسوی اذعان نمود: اخلاق جمع خُلق است و خُلق به صورت باطنی انسان اطلاق می شود،در مقابل خَلق به چهره ظاهری و جسمانی گفته می شود که مبدأ آن عالم ملک بوده و از تحت اختیار انسان خارج است لذا با توجه به این بیان مراد از«متخلق شدن به اخلاق الله» خُلق و صورت باطنی است که تحت اختیار انسان بوده و نبی مکرم اسلام(ص) بدان امر فرموده است.

وی یادآورشد: فلسفه تکالیف الهی و بعثت هادیان و اولیای الهی، هدایت انسان به سوی خودسازی است که با متخلق شدن به اخلاق الهی بدست می آید، امام خمینی(ره) با کسب این مقام توانست حرکتی عمومی ایجاد نماید که منجر به انقلاب شود.

 

 

 

 

 

 

 


موضوعات: زندگینامه
   چهارشنبه 19 اردیبهشت 1397


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31