« انتخابات ریاست جمهوری در کلام آیت الله نور مفیدیافق لاجوری »

آقای حکیمی ( استاد حوزه و دانشگاه) در جمع طلاب این مدرسه به بحث و گفتگو پیرامون فضایل حضرت زهرا (س) پرداختند و با استناد به روایتی از امام عصر(عج) در شأن حضرت فاطمه زهرا(س) آنجا که می فرمایند: ( کانت لی فی بنت رسول الله اسوه حسنه ) در وجود گرامی دخترپیامبر(ص) حضرت فاطمه زهرا(س) برای من به عنوان سرمشق و الگویی نیکو می باشد

، به بیان وظایف ما نسبت به ائمه اطهار(ع) خصوصا شخص شاخص حضرت زهرا(س) اشاره نمودند و افزودند: از جمله وظایف ما در مقابل اهل بیت (ع) ، شناخت صحیح ، مستدل و منطقی و علاقه و حب به اهل بیت (ع) و نیز پیروی عملی از آنان می باشد.

وی همچنین خاطر نشان نمود : مهمترین وظیفه انسان در زندگی دنیایی ، خودسازی (شکوفایی شخصیت ) است که نیاز به دو بال دارد از جمله، عقل و فهم و شعور و آگاهی ( معرفت) و دیگری اراده ، وجدان ، تقوا( اخلاق عملی) است ، وقتی انسانی هم می فهمد و هم عمل می نماید ، انسان خودساخته و رشد یافته ای است که حضرت فاطمه زهرا(س) چنین فردی بودند یک انسان خودساخته به معنای واقعی ، با وجود عمر کوتاه خود، ارتفاع ِپرواز بلندی داشتند.

وی در ادامه افزود: خانم فاطمه زهرا(س) مفسر بزرگ قرآن ، از هرگونه خودبینی و منیت بری بوده و خدابینی و خدامحوری در سراسر زندگی ایشان موج می زد. حضرت زهرا(س) مقام قرب به خداوند را با ترک خودبینی کسب نمودند.از بیانات آیت الله حسن زاده آملی است که می فرمایند: به قدر نیستی ، هستــــــــی حق آشکار می شود .

استاد این مدرسه خاطر نشان نمود: با تاسی به حضرت فاطمه زهرا(س) و الگو پذیری از منش و سلوک ایشان ، منیت و خودبینی که بزرگترین مانع در مسیر بندگی است از خود دور نموده و در تمامی امور توجه به خداوند داشته باشیم و در عبادات حضور قلب و توجه داشته و عبادات با کیفیت انجام دهیم.


موضوعات: مناسبتهاي روز
   یکشنبه 15 اردیبهشت 1392


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31