« جریان عاشورا تحقق عینی ارزش های الهی است.انسان باید مثل طبیب و پرستار مهربان از حال خود مواظبت نماید »

به گزارش معاونت فرهنگی موسسه آموزش عالی و مدرسه علمیه الزهرا(س) گرگان ،آیت الله سید کاظم نورمفیدی نماینده ولی فقیه استان گلستان و امام جمعه گرگان ، در جلسه اخلاق در جمع طلاب سطح دو و سه این موسسه و مدرسه علمیه به بحث پیرامون اهداف و رسالت حوزه های علمیه پرداخت و بیان داشت : هدف از تحصیل در حوزه همان هدفی است که در آیه نفر (توبه، 122) توصیف و ترسیم شده است . در این آیه، سه هدف ذکر شده است:1. اولین هدف حوزه های علمیه شناخت صحیح دین است ( لیتفقهوا ) 2. دومین هدف حوزه‌‌های علمیه انذار کردن یعنی ابلاغ دین به مردم است ، (لینذروا قومهم اذا رجعوا الیهم) 3. سومین وظیفه و رسالت که بر دوش طلاب قرار داده شده است وظیفه اصلاح و بر حذر داشتن است (علیهم یحذرون)
نماینده ولی فقیه با تاکید بر جایگاه رفیع طلاب و عنوان جانشینی انبیاء افزود: منذر بودن وظیفه حوزه های علمیه است . در بررسی آیات قرآن به این نکته بر می خوریم که بخش عظیمی از آیات درباره انذار و بشارت است “«ما پیامبران را جز برای بشارت و بیم نمی فرستیم” . انذار کردن کار انبیاست. البته منذر بودن غیر از سخنگو بودن است. پیامبر مکرم اسلام (ص) واولیای الهی از جمله حضرت زنیب کبری (س) در برخورد با مردم جامعه نه فقط به عنوان سخنگو بلکه به عنوان یک منذر به بیان معارف بلند دینی می پرداختند.
وی ادامه داد : امروز جامعه بیش از هر زمان دیگر به حوزه های علمیه نیازمند است. پاسخگویی به شبهات روز جامعه برعهده حوزه های علمیه است لذا شایسته است طلاب با فراگیری علوم دینی به صورت عمیق و درست بتوانند پاسخگوی نیاز جامعه در زمینه های مختلف باشند.
امام جمعه گرگان در پایان خاطر نشان کرد: طلاب علوم دینی باید در راستای تحصیل در این مسیر تمام سعی و تلاش خود را جهت مُبَرَّز شدن در رشته ای که انتخاب می کنند بکار ببندند.آمادگی یک طلبه در مباحث دینی لازم است ولی مُبَرز شدن در یک رشته همچون فقه یا کلام یا مباحث اعتقادی از ضروریات طلاب در حوزه های علمیه است تا بدین وسیله بهتر و مطلوب تر بتوانند به تبلیغ آموزه های بلند دینی بپردازند و در این راه موفق شوند.

 


موضوعات: معرفی اساتید
   سه شنبه 19 آبان 1394


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31