« عظمت و حرمت محرمامروز جامعه بیش از هر زمان دیگر به حوزه های علمیه نیازمند است »

به گزارش معاونت فرهنگی موسسه آموزش عالی و مدرسه علمیه الزهرا(س) گرگان ، مراسم ” عصر شعر عاشورایی ” با عنوان ” رویت جمیل ” از سوی این موسسه و مدرسه علمیه برگزار شد. در این مراسم آیت الله سید کاظم نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان با اشاره به اینکه شعر نقش بسیار مهمی در جریان ساختن و تبیین نهضت عاشورا دارد بیان داشت: همه عالم تجلی اسماء و صفات ذات اقدس الهی است که در روز عاشورا و بواسطه سپاه اندک اباعبدالله (ع) این تجلی ، متجلی گشت. اشعار عاشورایی نقش بسیار زیادی در جریان ساختن نهضت عاشورا و نیز انتقال پیام آن دارد.
وی افزود: جریان عاشورا تحقق عینی ارزش های الهی است لذا شعرا باید در اشعار خود این مهم را مورد توجه قرار دهند و با اشعار شایسته خود نهضت عاشورا را همچنان زنده نگه دارند.
نماینده ولی فقیه در استان گلستان ادامه داد : لطافت و ظرافت شعر ابزار مناسبی برای انتقال پیام عاشورا است چرا که شعر آمیخته با اشک و احساس است و این اشک و احساس به عنوان یک جریان و پلی است که فاصله انسان را با خوبی ها کم خواهد نمود .
وی با استناد به فرازی از مناجات خمسه عشر پیرامون شیرینی محبت به خدا تصریح کرد : هدف قیام اباعبدالله (ع) بریدن از قفس نفسانیت و منیت و پیوستن به خدا است که این یعنی یک دنیا عرفان و چشیدن محبت الهی که باید شعرا در اشعار خود بتوانند این حقیقت را به مخاطبین انتقال دهند.
امام جمعه گرگان خاطر نشان نمود: مراد از اینکه می گوییم اگر عاشورا نبود از اسلام چیزی باقی نمی ماند این است که آنچه به عنوان لُب اسلام بود هم در بُعد ایمان و توحید و هم در بُعد مسائل اخلاقی و رفتاری توسط امام حسین (ع) در روز عاشورا پیاده شد. در اشعار عاشورایی این حقیقت ها باید جلوه نماید و باید این الگوها به جوانان شناخته شود .امروزه جامعه ی ما مکتب و آرمان می خواهد ، اگر الگوهای درست ارائه نشود قطعا جوانان به دنبال افرادی می روند که شناختی از اسلام ندارند.


موضوعات: معرفی اساتید
   سه شنبه 19 آبان 1394


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31