« حکم نگاه کردن به تصاویر جنسی چیست آیا موجب بطلان نماز و روزه می شود؟حجه الاسلام و المسلمین حاج آقا لیوانی از اساتید مدرسه علمیه الزهراء(س) گرگان ، در نشست تربیتی با عنوان "آداب اخلاقی آموختن »

حجه الاسلام والمسلمین حاج آقا حسین خانی معاونت تهذیب حوزه های علمیه در نشست تربیتی درجمع طلاب و شماری از اساتید و کادر مدرسه علمیه الزهراء(س) گرگان به بحث پیرامون اخلاص پرداختند و بیان داشتند: در روایتی از حضرت زهرا(س) وارد است که می فرمایند: مَنْ أصْعَدَ إلی اللّهِ خالِصَ عِبادَتِهِ، أهْبَطَ اللّهُ عَزَّوَجَلَّ لَهُ أفْضَلَ مَصْلَحَتِهِ؛هرکس عبادات و کارهای خود را خالصانه برای خدا انجام دهد، خداوند بهترین مصلحت‌ها و برکات خود را برای او تقدیر می نماید.

وی در توضیح و تشریح روایت مذکور ، به تفسیرآیاتی از سوره قصص پیرامون داستان حضرت موسی (ع) و دختران حضرت شعیب (ص) پرداختند و خاطر نشان نمودند: با دقت و توجه در این آیات استفاده می شود که حضرت موسی (ع) اخلاص را در هرکاری سرلوحه کارها قرار داده و آن را لازمه رسیدن به برکات خاصه خداوند دانستند.

وی افزود: با دقت در آیات قرآن میتوان بهترین درس های زندگی را در رسیدن به سعادت و کمال از آن گرفت ، بطوری که در آیات سوره قصص پیرامون داستان حضرت موسی (ع) نکاتی حائز اهمیت است از جمله: ارتباط با نامحرم در حد ضرورت، رعایت حیا و عفت ، انتخاب همسر با ویژگی تقوا و ایمان ، داشتن تخصص وتعهد در گزینش نیروی کاری و .. می باشد.

معاونت تهذیب حوزه های علمیه در پایان خطاب به طلاب تصریح نمودند: اگر اخلاص را سرلوحه کار خود قرار دهید قطعا اجر کار در نزد خداوند متعال محفوظ است. انصافا حیف است کار را برای غیر خدا انجام دهیم و این باور که برای رسیدن به نتیجه هر حریمی زیر پا گذاشته شود باطل و پوچ است.

 

 


موضوعات: معرفی اساتید
   شنبه 26 مهر 1393


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31