« حجت الاسلام و المسلمین حبیب الله فرحزادگفت: نداشتن اطلاعات کافی از دین، بد اخلاقی، پا فشاری در رسیدن به نتیجه مقصود، عدم صبر و بردباری از آسیب های تبلیغ است، اصل مهم در ارشاد و هدایت دیگران، محبت، صبر و استقامت است.راه و رسم ائمه »

« خانم فرحناز رجب زاده» در ویژه مراسم سی امین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی رحمت الله علیه که از سوی مرکز تخصصی و مدرسه علمیه عالی الزهرا سلام الله علیها گرگان و با حضور اساتید، کارکنان و طلاب این مدرسه و نیز جمعی از بانوان برگزار شد امام خمینی رحمت الله علیه را جامع تمام خوبیها دانست و با استناد به کلمات قصار رهبر معظم انقلاب مدظله العالی به بیان رمز محبوبیت حضرت امام پرداخت و گفت: همه جهانیان امام را باور داشتند ولی در بیان شخصیت حضرت امام خمینی رحمت الله علیه کسی بهتر از رهبر معظم انقلاب مدظله العالی نمی توانست ایشان را معرفی کند، در کلام حضرت آیت الله خامنه ای وارد است که می فرمایند: “خمینی عزیز ما را کیست که نشناسد و کیست که به شایستگی بشناسد ” .

وی  با استناد به کلام رهبر معظم انقلاب مدظله؛ امام را یک حقیقت همیشه زنده نامید و افزود: از منظر حضرت آیت الله خامنه ای” حیات و شخصیت حضرت امام، تجسم اسلام ناب محمدی صلی الله علیه است” .معظم له خصوصیات حضرت امام را استثنایی، ممتاز و بی نظیر می داند.

مبلغ مدرسه علمیه عالی الزهرا(س) گرگان اولین رمز محبوبیت حضرت امام را” دفاع از مظلوم و مظلومیت جهان” دانست و ادامه داد: در حکومت اسلامی، ظلم معنا ومفهومی نخواهد داشت.هدف امام، تداوم راه و روش پیامبر اکرم صلی الله علیه بود. نمونه بارز دفاع از مظلومیت جهان از سوی حضرت امام، راهپیمایی روز قدس است.

خانم رجب زاده خاطر نشان کرد: از دیگر رموز جهانی شدن حضرت امام، احیای مقام زن است. امام راحل نگاه غلط جهانیان نسبت به زنان را تغییر داده و دیدگاه اسلام را در مورد زن احیا کرد.

وی ضمن بررسی وضعیت زنان در دوران پیامبر صلی الله علیه، زمان پهلوی و جایگاه زن بعد از انقلاب گفت: امام تحول بنیادی در مورد زنان ایجاد کرد. از نگاه حضرت امام” همانگونه که قرآن انسان ساز است زنان نیز انسان ساز هستند” . با این بیان، امام خمینی زن را در کنار قرآن قرار داده و او را تالی تلو قرآن معرفی می کند. ایشان معتقد بود “مبدأ همه سعادتها از دامن زن بلند می شود و نیز سعادت و شقاوت کشورها بسته به وجود زن است” .

 استاد حوزه اظهار داشت: بنده خدا بودن از دیگر ویژگی های بارزی بود که موجب محبوبیت جهانی حضرت امام شد. رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای می فرمایند: “بزرگترین ستایش برای امام این است که او را عبدالله بنامیم ” .ذکر، عبادت و تلاوت قرآن بزرگترین رفیق لحظه های امام بود. توجه ویژه حضرت امام به تلاوت قرآن و عبادت روح بلند ایشان را صیقل داد.

خانم رجب زاده اضافه کرد: بندگی خدا جز در سایه خلوص نیت، خوف و حزن الهی و نیز عالم را محضر خدا دانستن محقق نخواهد شد که همه اینها در حضرت امام متجلی بود.

وی ادامه داد: بصیرت و دوراندیشی حضرت امام و نیز خیرخواهی ایشان نسبت به همه مردم از دیگر ویژگی است که موجب جهانی شدن ایشان شد. با دقت در سیره عملی امام خمینی نمونه های متعددی از بصیرت ایشان در مسائل حکومتی و مملکتی و نیز خیرخواهی این مرد الهی نسبت به همگان به خوبی فهمیده خواهد شد.

این استاد دانشگاه در پایان به خصوصیات اخلاقی حضرت امام از نگاه رهبر معظم انقلاب پرداخت و گفت: امام جمع بین اضداد بود چنانچه در مقابل ابرقدرتها مقتدر و در هنگام برخورد با مردم بسیار ملایم، رثوف و صبور بودند که این نشان از روح بلند و ملکوتی ایشان بود.


موضوعات: اخلاقی
   شنبه 18 خرداد 1398


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31