« از انسان سر برود و سحر نرود....برگزاري ويژه مراسم اعمال ام داوود در مدرسه علميه عالي الزهرا(س) گرگان »

«خانم فرحناز رجب زاده» در نشست تربیتی اخلاقی که به مناسبت آغاز سال جدید و در جمع طلاب مدرسه علمیه عالی الزهرا(س) گرگان برگزار شد بیان داشت: تقارن فصل بهار با ماه رجب را باید غنیمت شمرد و از لحظه لحظه آن نهایت بهره را برد. با دقت در سیره علمای عظام بدست می آید که آنان جهت آمادگی برای دریافت درست ماه مبارک رمضان از ماههای قبل از رجب به مواظبت و مراقبت می پرداختند تا به نتیجه شایسته این ماه دست یابند.

وی افزود: تعبیر ماه رجب به«رجب المرجب» به خاطر عظمت و جلالت این ماه است. به تعبیر نبی مکرم اسلام(ص) ماه رجب ماه استغفار امت می باشد. به این ماه«اَصبّ» نیز گفته می شود که به معنای«اصابت رحمت مداوم خداوند است» .

استاد و مشاور حوزه ادامه داد: در فضیلت و برکات ماه رجب و دو ماه پس از آن، روایات بسیاری از پیامبر مکرم اسلام(ص) و ائمه هدی(علیهم السلام) وارد است که حاکی از اهمیت توجه به این ایام می باشد..

خانم رجب زاده اذعان نمود: ماه رجب ماه خداست و در آن رحمت الهی بر بندگان گسترده است. از جمله اعمال این ماه، سفارش به روزه داری است. فضیلت روزه داری در این ماه آنقدر اهمیت دارد که برای افرادی که معذور از روزه هستند توصیه به ذکر تسبیحات و دادن صدقه شده است که ثوابی برابر با روزه داری برای آنان در نظر گرفته خواهد شد.

وی در پایان به شرح فرازهایی از دعاهای ماه رجب پرداخت و برخواندن هر روز این ادعیه سفارش نمود.

لازم به ذکر است در ابتدای این نشست پیام تبریک«حجت الاسلام و المسلمین بهجت پور” به مناسبت سال نو توسط یکی از طلاب قرائت شد.

کلیدواژه ها: تقارن, ماه

موضوعات: زندگینامه
   یکشنبه 19 فروردین 1397


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31