« برگزاري نشست تربیتی اخلاقی به مناسبت آغاز سال جدید در جمع طلاب مدرسه علمیه عالی الزهرا(س) گرگانپیام نوروزی نماينده ولي فقيه در استان گلستان وامام جمعه شهرستان گرگان«حضرت آيت الله نورمفيدي» به مناسبت حلول سال »

خانم نفیسه حسینی واعظ در ویژه مراسم«اعمال ام داوود» که از سوی مدرسه علمیه عالی الزهرا(س) گرگان و در جمع عموم بانوان برگزار شد به بحث پیرامون«آثار ارتباط با خدا در سیره حضرت زینب(س) » پرداخت و ضمن اشاره به اهمیت ماه رجب بیان داشت: گرچه همه زمان ها مخلوق خداست لیکن برخی از آنها از شرافت و ویژگی خاصی برخوردار است همچون ماه رجب که دارای امتیاز و برجستگی ویژه ای  می باشد.

وی افزود: احادیث عدیده ای در خصوص فضیلت ماه رجب وارد است که حاکی از اهمیت بسیار آن است. در اهمیت این ماه همین بس که نبی مکرم اسلام(ص) ماه رجب و شعبان را زمینه و مقدمه ای جهت کسب آمادگی برای درک درست و شایسته ماه مبارک رمضان عنوان نموده است.

مدیر نظارت و بازرسی حوزه علمیه خواهران استان گلستان ادامه داد: سبک زندگی حضرت زینب(س) ،سیر و سلوک کامل معنوی است به طوری که گفتار،روش و منش ایشان از مرکز نبوت و مخزن رسالت پیامبر اسلام(ص) نشأت         می گیرد.

حسینی واعظ اذعان نمود: در استنباط جمله«مارأیت إلا جمیلا» حضرت زینب(س) می توان گفت که حضرت به یقین می دانست که انقلاب بزرگ حسینی در طول تاریخ به نتیجه گرانبها خواهد رسید و همچنین در نهضت اباعبدالله(ع) علاوه بر آثار مادی و ظاهری، آثار و ثمرات معنوی بسیار زیبایی بدست آمد. 

وی گفت: از جمله درس هایی که می توان از سیره حضرت زینب(س) آموخت، ایمان و تقوای حضرت است. ایشان در دامن پاک ترین و با ایمان ترین انسان ها رشد نمود و معارف الهی را فراگرفت و توانست با تقویت ایمان خود این معارف بلند را در خود شکوفا نماید.

استاد حوزه خاطر نشان کرد: ثبات قدم و جانفشانی در راه هدف از دیگر درس هایی است که می توان از سبک زندگی حضرت زینب(س) الگو گرفت. ایشان در سخت ترین شرایط آرمان های اصیل خود را حفظ نمود و در این راه ثابت قدم باقی ماند.

حسینی واعظ یادآورشد: وفاداری به ولایت الهی، امانت داری، صبر و شکیبایی،دانش و هوشمندی، عبادت و تهجد ،هدایت گری،شجاعت و تدبیر و دفاع از ارزش های اسلامی از دیگر درس هایی است که از کردار و سلوک معنوی حضرت زینب(س) بدست می آید.

وی گفت: در باب عبادت و تهجد شبانه حضرت زینب(س) می توان گفت: حضرت زینب(س) کسی بود که هیچ یک از زنان هم‌عصرش به پای عبادت ایشان نمی‌رسد لذا بانوان به تأسی از زینب کبری(س) در انجام محوری‌ترین اصل در زندگی خود یعنی عبادت را در نهایت اخلاص و بندگی بجا آورند و تنها به واجبات اکتفا نکنند، بلکه مستحبات و نمازهای شب را تا حد توان بجا آورند. در این فضا است که می‌توان شیران بیشه جهاد و تقوا را تربیت کرد و ایثارگری‌ها آفرید.

مبلغ حوزه تصریح کرد: زنان در جهت دهی جامعه نقش بسزایی دارند. خداوند این ودیعه را در درون زنان به ودیعه سپرده است. با بررسی حرکت‌های حضرت زینب(س) در تصمیم گیری‌ها، خطبه‌ها، حرف‌ها، سکوت‌ها و … به نقش هدایت‌گری حضرت پی خواهیم برد.

حسینی واعظ ادامه داد: با بررسی عملکرد حضرت زینب(س) و خطبه هایی که ایراد نمود می توان به مقام عالمانه و معرفت و آگاهی او پی برد. سخن امام سجاد(ع) در وصف حضرت زینب(س) که او را به عنوان«عالمه غیر معلمه» خطاب می کند بیانگر این مطلب است که حضرت زینب(س) دارای علم لدنی بوده و بدون اینکه علم را از کسی آموخته باشد آن را از چشمه جوشان وجودش دریافت می نمود.

وی در پایان به بیان شمه ای از سیر حرکت حضرت زینب (س) از آغاز نهضت عاشورا تا انتها پرداخت.

 

 

 

 

 


موضوعات: زندگینامه
   یکشنبه 19 فروردین 1397


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31